ساری،

فردا بازدید از موزه‌های آمل رایگان است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل از رایگان شدن بازدید از اماکن تاریخی و موزه این شهر برای فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا شیدفر در آیین گرامیداشت روزجهانی موزه و میراث فرهنگی که در موزه تاریخ شهرآمل برگزار شد، افزود: به مناسبت روز جهانی موزه روز 29 اردیبهشت به منظور بهره مندی عموم مردم وگردشگران بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی، تاریخی آمل به صورت رایگان است.

وی به وجود سه موزه ودهها مکان تاریخی و فرهنگی درسطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: موزه تاریخ شهر آمل، موزه شهدا و موزه کاسپین پارت با آثار تاریخی متفاوت در این شهرستان آماده بازدید علاقه مندان و گردشگران است.

شیدفر با بیان اینکه تاکنون حدود 60 اثرتاریخی شهرستان آمل در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، گفت: موزه کاسپین پارت در سال گذشته با حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آمل و با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده و برخی از آثار مربوط به بخش صنایع دستی وگنجینه کتاب را در خود جای داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آمل با اشاره به اینکه علاقه‌مندان و فرهنگ دوستان در بازدید از اماکن زیرپوشش این اداره می‌توانند با میراث ارزشمند تاریخی و باستانی شهرستان آشنا شوند، گفت: با افزایش تعداد موزه‌های این شهرستان، تمدن چند‌هزار ساله شهرستان آمل و آثار تاریخی و میراثی این شهرستان به عنوان نمادی از تمدن کهن این دیار، بیش از پیش معرفی شده و گردشگران بیش از گذشته به این دیار فراخوانده شوند.

موزه تاریخ شهر آمل با جمع آوری اشیای با ارزش تاریخی که قدمت برخی از آنها به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح می رسد، در حدفاصل دو پل تاریخی معلق و دوازده چشمه این شهر واقع شده، در دو طبقه شامل گالری های آثارباستانی، مردم شناسی و اسناد تاریخی استان مازندران است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار