جمالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحریم‌های اخیر آمریکا گویای سیاست‌های جدید ترامپ در برجام است/در برابر سیاست‌های آمریکا باید هوشیار باشیم

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس معتقد است: تحریم‌های اخیر آمریکا گویای سیاست‌های جدید ترامپ در برجام است.

محمدمهدی جمالی نماینده مردم فسا در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به اقدام اخیر دولت ترامپ در تحریم هفت فرد و شرکت ایرانی، واکنش نشان داد.

وی افزود: معتقدم آمریکا چه در زمان دولت اوباما و چه در زمان دولت ترامپ به دنبال توقف فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بوده است.

جمالی با اشاره به اظهارات اوباما مبنی بر اینکه "اگر می‌توانستم تا آخرین پیچ تاسیسات هسته‌ای ایران را باز می‌کردم" بیان داشت: این در حالی است که طرف آمریکایی به پای میز مذاکره آمد ولی در ادامه مسیر اجازه نداد که ایران از مسائل مثبت برجام بهره‌برداری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سیاست‌های دولت ترامپ درباره برجام گفت: دولت ترامپ از سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در ایران جلوگیری کرد و اجازه نداد که معاملات با دلار در سیستم ما صورت گیرد همچنین این دولت اجازه نداد بانک‌های بزرگ بین‌المللی مراودات بانکی خود را با ایران داشته باشند.

جمالی با بیان اینکه سیاستمداران آمریکایی از فردای روز برجام تحریم علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را کلید زدند، تصریح کرد: این در حالی است که این مسئله در دولت ترامپ ادامه یافت لذا این تحرکات بدین مفهوم است که چیزی از دشمنی آمریکا علیه ایران کم نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما باید در قبال سیاست‌های اخیر آمریکا هوشیار باشیم، ادامه داد: ترامپ زمانی اعلام کرد که می‌خواهد برجام را پاره کند اما در حال حاضر به فکر سیاست‌های جدیدی است تا ما را به مسیری سوق دهد که در مسئله برجام ناامید شویم و عواقب سیاسی اجتماعی آن را به گردن بگیریم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مجلس ، تحریم ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار