جزییات اجرای طرح جهش تحصیلی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به چگونگی اجرای طرح جهش تحصیلی برای دانش‌آموزان اشاره کرد.

مجید قدمی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بحث جهش تحصیلی دانش‌آموزان گفت: طبق قانون شورای عالی آموزش و پرورش، این قانون برای دانش‌آموزانی قابل اجرا است که از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم جهش تحصیلی داشته باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته قریب به ۹۵۰ درخواست جهش داشتیم که بعد از اجرای تست‌ها نزدیک به ۴۵۰ نفر یعنی حدود ۵۰ درصد موفق به جهش تحصیلی در پایه‌های مختلف شدند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: چنانچه دانش‌آموزان خواهان جهش در بیش از یک پایه تحصیلی باشند، نیاز به مجوز شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرای این کار داریم.

قدمی عنوان کرد: به طور کلی، در خصوص بچه‌هایی که از هوش بالا برخوردار هستند دو نگاه کلی وجود دارد که در بُعد اول سیستم آموزشی غنی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و در نگاهی دیگر، این گروه پایه‌های تحصیلی را سریع‌تر از سایر همسالان خود طی می‌کنند که باید در هر دو دیدگاه جنبه‌های کیفی آموزشی و پرورشی رعایت شود؛ بدان معنا که باید این مسئله را در نظر بگیریم که کودک از تمامی جهات آموزشی، پرورشی و حتی جسمانی آمادگی حضور در کنار افرادی با سن بیشتر از خود را داشته باشند.

وی افزود: خانواده‌ها برای انجام جهش تحصیلی باید در همین روز‌ها اعلام آمادگی کنند تا از اول خرداد ماه نوبت‌گیری برای آن‌ها انجام شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در تست‌های جهش تحصیلی اجزای مختلف هوش را مورد سنجش قرار می‌گیرد که از جمله این اجزا می‌توان به تجسم فضایی، توانایی کلامی، توانایی برقراری ارتباط و موار‌دی دیگر از این قبیل اشاره کرد که بخشی از این مهارت‌ها اکتسابی بوده، اما توانایی افراد و هوش آن‌ها نیز در آن بی تأثیر نیست.

قدمی یادآور شد: دانش‌آموزان پس از نوبت‌گیری برای جهش تحصیلی که از طریق مدارس انجام می‌شود با توجه به موعد مقرر شده برای آن‌ها در تست‌های انجام شده شرکت کرده و در صورت قبولی جهش تحصیلی برای این گروه اعمال می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار