در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

استفاده از صنایع و تجهیزات بومی در حوزه صنایع مخابراتی

مدیر پروژه یکی از شرکت های دانش بنیان مخابراتی کشور گفت: در حوزه صنایع مخابراتی شاهد آن هستیم که بستری ایجاد شده که بیشتر، از صنایع و تجهیزات بومی و تولید داخلی استفاده شود.

جواد میناوند، مدیر پروژه یکی از شرکت های دانش بنیان مخابراتی کشور در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حوزه صنایع مخابراتی شاهد آن هستیم که بستری ایجاد شده که بیشتر، از صنایع و تجهیزات بومی و تولید داخلی استفاده شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر واردات در این حوزه بسیار پایین آمده و از دانش بومی و نخبگان دانشگاهی استفاده می‌شود.

این فعال حوزه صنعت مخابرات با اشاره به تحریم‌ها، تصریح کرد: دوران تحریم‌ها به ما کمک کرد، که بیشتر روی پای خود بایستیم و به سمتی رفتیم که توانمندی های خود را بیش از پیش تقویت کنیم و این امر زمینه ای را برای رسیدن به درجه ای از خودکفایی در نیروی انسانی و تأمین مواد در داخل کشور فراهم آورده است.

میناوند در پاسخ به این پرسش که آیا برجام موجب ایجاد قرارداد عملی شده، اظهار داشت: در حال حاضر سعی بر سنجیدن سطح تکنولوژی دنیا هستیم و در مرحله بعدی تلاش ما بر روی تعامل بیشتر با شرکت های بزرگ دنیا است تا بتوانیم هرچه بیشتر رشد کرده و وارد مسابقه بزرگ جهانی بشویم.

وی در پایان تأکید کرد: وضعیت شرکت‌های داخلی پس از برجام بهتر شده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دولتی، کارهای خدماتی و تأمین مواد و تکنولوژی خود را به بخش خصوصی سپرده‌اند و ما نیز تشویق شده‌ایم که تولیدات خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار