لحظه به لحظه با انتخابات؛

آغاز رای گیری در 1382 شعبه اخذ رای در کردستان

رای گیری مرحله دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: رای گیری در یک هزار و 382 شعبه اخذ رای در استان کردستان انجام می‌شود که از این تعداد ۸۶۴ شعبه اخذ رای روستایی و ۵۱۸ شعبه هم شهری است.

وی افزود:حدود یک میلیون و 106 هزار نفر در استان کردستان واجد شرایط رای دادن هستند که بیش از 82 هزار نفر را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

آشناگر ادامه داد: شوراهای اسلامی 22 شهر استان دارای پنج عضو، 6 شهر هفت عضو و یک شهر دارای 9 عضو است و از یک هزار و 312 روستایی که واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند 29 روستا دارای پنج عضو و یک هزار و 283 روستا نیز دارای سه عضو هستند.

انتخابات96
وی با اشاره به اینکه هشت هزار و 972 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی کردستان ثبت نام کرده اند گفت: از این تعداد یک هزار و 258 نفر در مناطق شهری و هفت هزار و 972 نفر در مناطق روستایی است و از تعداد کل ثبت نام کنندگان 252 نفر زن و بقیه مرد هستند.

آشناگر گفت:در این دوره از انتخابات 12 هزار و 400 نفر مسئولیت اجرایی و بازرسی را در استان کردستان در شعبات اخذ رأی برعهده دارند.

رای گیری انتخابات شوراهای اسلامی در 2 شهر سنندج و سقز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

اداره ثبت احوال استان تا اتمام انتخابات خدمات ارائه می دهد

با توجه به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز 29 اردیبهشت ماه، کلیه ادارات ثبت احوال استان و دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال، ازابتدای شروع رأی گیری تا پایان زمان اخذ رأی‌ دائر هستند.

مراجعه کنندگان می توانند برای تحویل شناسنامه و کارت ملی، پاسخگویی به استعلام مسئولان برگزاری انتخابات و صدور تأییدیه شماره ملی اقدام به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

همچنین برای اشخاصی که تاروز چهارشنبه مورخ 27 اردیبهشت ماه به ادارات ثبت احوال ودفاترپیشخوان مراجعه ونسبت به درخواست المثنی شناسنامه نوبت اول و دوم خوداقدام نموده اند، شناسنامه صادر و تحویل می گردد.

ازدحام مردم استان کردستان پای صندوق های رأی

مردم استان کردستان ازنخستین لحظات آغاز رای گیری حضور پرشور و گسترده پای صندوق های رأی انتخابات داشته اند.

از همان اوایل صبح امروز مردم بیشتر نقاط استان به ویژه حواشی شهرها در شعبه های اخذ رأی حاضر شدند و به محض آغاز زمان رأی دادن، رأی خود را به صندوق انداختند.

هزار و ۳۸۲ شعبه اخذ رأی در استان کردستان میزبان مردم سلحشور و همیشه در صحنه استان هستند و مردم این استان با حضور پرشور خود در ساعت اولیه صبح امروز نشان دادند که آمدند بار دیگر حماسه دیگری را از مشارکت خود به نمایش بگذارند.

نکته حائز اهمیت این است که در اکثر انتخابات دوره های گذشته ازدحام مردم این استان بیشتر در ساعات پایانی اخذ رأی بوده است ولی این بار در ساعت اولیه آغاز رأی گیری شاهد حضور پرشور مردم هستیم.

یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۲۷۷ نفر از جمعیت استان کردستان واجد شرایط رأی دادن هستند و از این تعداد هم ۲۸ هزار و ۳۲۲ نفر رأی اولی هستند.

اطلاعیه شماره (13)

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود.

همچنین اگر در طول زمان رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء می کنیم.

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره (14)

به اعضای محترم شعبه ثبت نام و اخذ رأی حوزه های انتخابیه ای که همزمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و با میاندوره ای مجلس شورای اسلامی را برگزار می نمایند، توصیه می شود.

اولا به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند.

ثانیا توجه داشته باشند که برگه های رأی هر انتخابات در صندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود.


در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.