ساری؛

مشارکت حماسی مردم مازندران در جشن عقیده و اظهار نظر

مردم حماسی مازندران از گلوگاه تا رامسر از ساعت 8 صبح امروز برای حضور پررنگ در جشن عقیده و اظهار نظر پای صندوق های رای حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قمی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مازندران امروز در ستاد انتخاباتی مستقر در استانداری مرکز استان با بیان اینکه برای اینکه ذائقه انتخابات و حماسه پرشور انتخاباتی برای مردم شیرین شود تدابیر امنیتی لحاظ شده است گفت: 7 هزار و 931 صندوق اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در مازندران در نظر گرفته شد که از این تعداد سه هزار و 898 صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری و چهار هزار و 33 صندوق برای انتخابات شوراها است.

وی افزود: 2 میلیون و 536 هزار نفر برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان حق رای دارند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات 49 هزار مازندرانی رای اولی هستند گفت: 61 هزار نفر در حوزه های اجرایی، نظارت، بازرسی و محافظت برای برگزاری انتخابات در این استان ساماندهی شدند.

قمی شمار اعضای شوراهای شهر در این دوره از انتخابات را 316 نفر و اعضای شوراهای روستایی را 8 هزار و 140 نفر اعلام کرد و افزود: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هشت شهر مازندارن شامل بهشهر، نکا، قائم شهر، بابل، آمل، بابلسر، چالوس و تنکابن با 642 شعبه رای گیری، بصورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای مازندران حدود ۴هزار و ۴۰۰ صندوق اخذ آرا آماده شد، گفت: حدود ۶ هزار ناظر برای برگزاری انتخابات آماده شدند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به اینکه برای هر صندوق یک ناظر انتخاب شد، افزود: برای هر ۵ صندوق یک سر ناظر نیز انتخاب شدند.

قمی از انتخاب یک بازرس ویژه برای هر شهرستان خبر داد و گفت: برای هر ۱۳ صندوق اخذ رای یک بازرس نیز انتخاب شد.

انتهای پیام/آ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار