در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

باهنر: به دولت دوازدهم توصیه می‌کنم با کابینه پویاتر عمل کند/وحدت اصولگرایان در انتخابات قدم مثبتی بود/انتصاب رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت در ماه جاری

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: به دولت توصیه می‌کنم با کابینه پویاتر و سرحال‌تر عمل کند چرا که برخی از دولتمردان فعلی وضعیت جسمی شان اجازه فعالیت را به آن‌ها نمی‌دهد.

باهنر: به دولت دوازدهم توصیه می‌کنم با کابینه پویاتر و سرحال‌تر عمل کند/وحدت اصولگرایان در انتخابات قدم مثبتی بودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز اول خرداد ماه برگزار شد.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چرا اصولگرایان علی‌رغم به وحدت رسیدن باز هم نتوانستند نتیجه مورد نظر خود را بگیرند گفت: معمولا دوران ریاست جمهوری در کشور ما دو دوره‌ای است به طوری که برخی تصورشان این بود که در این دوره رقابت کردن کار درستی نیست این در حالی است رقابت تند و جدی وجود نداشته باشد شاید ما آن حضور باشکوه را نداشتیم و این رقابت‌ها به حضور مردم پای صندوق‌های رای کمک کرد و برای رکورد حضور 73 درصدی مردم ما باید لوازم این رقابت را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همین که اصولگرایان توانستند به وحدت برسند و 40 درصد آرا را بدست آورند اظهار داشت: این 40 درصد از این به بعد باید به صورت مشفقانه عادلانه و عالمانه بر عملکرد دولت نظارت کنند و نقد آنان برای حل مشکلات کشور باشد نه اینکه بخواهند به نواقص کار دولت بیافزایند.

رئیس جبهه پیروان  تاکید کرد: الان دیگر وقت رقابت و اثبات ناکارآمدی دولت نیست و همه باید تلاش کنند که دولت در کارهایی که مطالبه اصلی مردم است موفق شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه روند فعالیت دولت در چهار سال آینده را چطور می‌بینید گفت: به دولت توصیه می‌کنیم کارهای نیمه تمام خود را به اتمام برساند و مسیرهایی را که نیاز به تغییر دارد اصلاح کند و حتما باید دولت دوازدهم پویا‌تر و سرحال تر باشد البته ناگفته نماند اعضای دولت یازدهم هم افراد کارآمدی بودند اما برخی از آنها علی‌رغم اینکه نیروهای متدین و خوب هستند وضعیت جسمی‌شان نمی‌کشند بتوانند فعالیت خوبی داشته باشند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما طوری طراحی شده که مسئولان رده بالا باید روزی 16، 17 ساعت کار کنند که نباید این گونه باشد و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که آنان در شش تا هفت ساعت کار مدبرانه مملکت را اداره کنند.

رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه تدبیر دولت یازدهم خوب بود اما باید یک مقدار شجاعت حرکت هم بیشتر شود اظهار داشت: دولت در برخی امور خود می‌تواند تحول ایجاد می‌کرد از جمله آنکه بسیار تکرار می‌کرد درآمد ما از مالیات و نفت است که این درآمدها کاملا قابل تحول است و می‌توان آنها را تا دو برابر افزایش داد و روش‌های مشخص است.
 
باهنر در رابطه با برگزاری انتخابات 96 اظهار داشت: همان طور که شاهد بودیم و چشم‌های دنیا دید حماسه بسیار خوبی برپا شد و خوشبختانه علی رغم آنکه کشورهای متخاصم و رسانه‌های معاند با دسیسه‌های خود می‌خواستند مردم ما را از حضور پای صندوق‌های رأی منع کنند، اما با سیاست‌های راهبردی نظام امروز همان رسانه‌های متخاصم به مردم خود توصیه می‌کنند که پای صندوق‌های رأی بیایند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تأکید کرده‌اند که حضور پرشکوه و پرحجم مردم پای صندوق‌های رأی بالاترین و بزرگترین قدرت نرمی است که نظام جمهوری اسلامی از آن استفاده می‌کند، گفت: رکورد حضور 73 درصدی مردم پای صندوق‌های رأی برای انتخاب رئیس جمهور دوازدهم قابل افتخار است و برنده اصلی انتخابات مردم هستند.

رئیس جبهه پیروان ادامه داد: مقام معظم رهبری هم فرمودند که شکرگزار این نعمت بزرگ و لبیک مردم به دعوت ایشان پای صندوق‌های رأی هستند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد:‌ کاروان عزت و عظمت جمهوریت و اسلامیت نظام ما پیش می‌رود و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در قدرت نرم و سخت روز به روز افزایش پیدا می‌کند و طبیعی است که در داخل این کاروان هم مشکلاتی وجود داشته باشد اما این اشکالات در مقابل آن عظمت و هیبت کاروان عظیمی که در حرکت است، کاملا قابل اغماض و چشم پوشی است. 

باهنر با اشاره به اینکه طرفین این انتخابات قاعدتا یکی از عوامل دعوت مردم پای صندوق‌های رأی بودند و زحمات خود را کشیده‌اند، تصریح  کرد: جناح‌های مختلف مواضع و برنامه‌های خود را مطرح کردند هرچند بگذریم که در برخی از گفت و شنودها اغراق بود، برخی گفت و شنودها مستند نبود و برخی از خبرهایی که داده می‌شد تهمت بود اما این لازمه دموکراسی است که افراد بیایند صحبت بکنند و از برنامه‌های خود بگویند و نقاط ضعف رقیب را هم بیان کنند.

وی با بیان اینکه طبیعی است که در این دوران یک ماهه حرف‌هایی زده شد که خیلی از آنها غیر مستدل بود و نمی‌توان به آنها استناد کرد، اظهار داشت: البته این مسئله ازنقاط ضعف دموکراسی است و باید تلاش کنیم که در دوره‌های بعد اظهارات غیرمستند کمتر شود و افراد دقیقتر و مستندتر صحبت کنند.

رئیس جبهه پیروان تأکید کرد: واقعیت قضیه این است که این مسائل در مقابل حرکت عظیم و پر صلابت کاروان نظام جمهوری اسلامی قابل صرف نظر است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه رقابت طرف پیروز و طرفی که موفق به اخذ رأی نشد را می‌توان به مسابقه دو باشگاه ورزشی داخلی تشبیه کرد، گفت: باید قبول کنیم که دیگر رقابت‌ها باید به رفاقت‌ها تبدیل شود چون دولت منتخب دیگر تیم ملی است و باید با رقبای خارجی خود چه کشورهای رقیب و متخاصم و چه دوستانی که نگاهشان به پیروزی و موفقیت نظام اسلامی است رقابت کند.
 
باهنر ادامه داد: ما باید روی خودمان کار کنیم تا از این به بعد به دولت به عنوان تیم ملی نگاه کنیم تا در مسابقات جهانی پیروز شوند و باید موفقیت دولت را موفقیت نظام جمهوری اسلامی بدانیم.

وی با اشاره به اینکه دو تیمی که با هم رقابت کردند از عده و عُده خوبی برخوردار بودند، متذکر شد: یک طرف در انتخابات 40 درصد آ‌را و طرف دیگر 60 درصد آرا را به دست آورد و منتخبی که 60 درصد آرا را به دست آورد باید باور کند که رئیس جمهور همه صد در صد ملت ایران است و چشمشان به عملکرد مثبت دولت است.

رئیس جبهه پیروان افزود: 40 درصد دیگر هم که موفق به اخذ آرای لازم نشد بداند که باید دولت را در حصول اهدافی که به نفع نظام و منافع ملی پشتیبانی کند و البته می‌تواند عملکرد دولت را هم رصد کنند و اگر نقشی هم دارند باید مشفقانه باشد نه به این امید که ثابت کنند دولت ناکارآمد است بلکه باید تلاش کنند ناکارآمدی‌های دولت را تبدیل به کارآمدی کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با استعفای علی‌اکبر ناطق‌نوری از ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: آقای ناطق‌نوری تقریبا 28 است که ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبری را بر عهده دارد و بنده نمی‌خواهم قیاس کنم اما زمانی که برای مجلس دهم ثبت نام نکردم خیلی‌ها گفتند چرا ثبت نام نکردی و بنده گفتم که شما خود 28 سال یک راه را برو و ببین می‌توانی سال 29 را هم به آن کار ادامه دهی؟ 

باهنر با بیان اینکه ناطق‌نوری شاید تصور کرده که باید در این قمست تحول ایجاد شود، سیستم عوض شود یا آنکه نیروی جدیدی بیاید، گفت: ناطق‌نوری خودش را سرباز نظام و انقلاب می‌داند و بارها و بارها از زبان وی شنیدم که میزان تقلید وی از رهبری در حدی است که اگر ایشان امر کنند حتی مسئول سیاسی عقیدتی یک پادگان هم می‌شود ذره‌ای در پذیرش آن تردید نمی‌کند چرا که خود را مقلد مقام معظم رهبری می‌داند و ممکن است کبر سن، تکراری بودن کار و یا سپردن کار به افراد جوانتر علت استعفای وی باشد. 

وی  با بیان اینکه دوره 5 ساله مجمع تشخیص مصلحت نظام در اسفند 95 تمام شد و باید اعضای جدید از سوی رهبری منصوب شوند، گفت: البته تمدید دوره مجمع مشکل حقوقی ندارد و همین که رهبر افراد جدیدی را برای مجمع منصوب نکردند معنایش این است که دوره قبلی ادامه دارد.

رئیس جبهه پیروان تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام مثل مجلس شورای اسلامی و یا ریاست جمهوری دوره قانونی ندارد و بر اساس اراده رهبری تعیین می‌شود البته تصور بنده این است در خرداد ماه تعیین تکلیف می‌شود و اعضای دوره جدید مجمع و همچنین ریاست آن مشخص می‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در مجموعه مناظره‌ها مشکلات عمده کشور مشخص شد، متذکر شد: رکود، اشتغال، رفاه، مشکلات زیست محیطی، نگاه کشور به بازار بیرون برای صادرات غیرنفتی و بدهی‌های دولت و لزوم اصلاح سیستم نظام بانکی از جمله مسائلی بود که در دوران انتخابات هر دو طرف بر لزوم حل‌ آن با راه حل های گوناگون تاکید داشتند.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت باید با کابینه جوان‌تر و پویاتر در ادامه حرکت کند، گفت: حضرت آقا هم در پیام خود اشاره‌ای به مدیران جوان داشتند و بنده معتقدم کابینه باید از حالت خستگی، نمی‌شود و نمی‌توانیم بیرون بیاید تا بتواند مسیر را دنبال کند.

رئیس جبهه پیروان با اشاره به اینکه بنده در اوایل دولت یازدهم به آقای روحانی گفتم که باید سنت حسنه‌ای برای خود بگذارد و از مسئولان قبلی هم در جلسات دولت دعوت کند، یادآور شد: تاکید بنده در آن برهه این بود که می‌توان از مشورت سیاستمداران قبلی در دولت استفاده کرد چرا که این ارتباطات می‌تواند قدرت نرم کشور را افزایش دهد و همه باید بدانند که رقابت برای زمان انتخابات است و  بعد از آن رفاقت جای آن را بگیرد.
 
باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اصولگرایان در این دوره هم علی‌رغم وعده‌هایی که دادند نتوانستند توفیق لازم را کسب کنند اظهار داشت: همه باید بدانند که یک جریان به تنهایی نمی‌تواند مملکت را اداره کند و باید از همه نیروها استفاده شود.

رئیس جبهه پیروان ادامه داد: متاسفانه در هر دو جناح روحیه‌ای به وجود آمده مبنی بر اینکه وقتی روی کار می‌آیند نیروهای جناح مقابل را اتوبوسی جارو می‌کنند و این راهبردی اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه کسب 40 درصد آرای اصولگرایان کاملا قابل توجه است اظهار داشت: این رفت و آمدهای جناحی وجود دارد و در دوره‌های قبلی مجلس شورای اسلامی هم نمونه‌های آن را هم دیدیم و توصیه بنده به برندگان و بازندگان این است که آنها که می‌برند فکر نکنند که تا ابدالدهر هستند و آنهایی که می‌بازند تصور نکنند به آخر راه رسیدند. 

دبیر کل جامعه مهندسین تصریح کرد: بنده بارها گفته‌ام که متاسفانه در کشور ما چند حزب قدرتمند، چارچوب‌دار، فراگیر و باثبات وجود ندارد و جریان‌ها با هم رقابت می‌کنند که به شدت شناور هستند و هم ریزش و هم رویش دارند.

باهنر تاکید کرد: البته بنده باز هم می‌گویم که رای 40 درصدی اصولگرایان در این دوره بسیار خوب بود و باید از آن استفاده مطلوبی شود و تیمی که روی کار آمده نباید تصور کند که تیم یا جناح مقابل ناکارآمد است.

رئیس جبهه پیروان با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم در هشت سال فعالیت خود علی‌رغم خدماتی که انجام داد در دو سال آخر فعالیتش شاخص‌های اقتصادی به شدت سقوط کرد و بعد از مدت‌ها معلوم شد که وضعیت کشور مطلوب نیست متذکر شد: متاسفانه عملکرد دو سال آخر دولت دهم در انتخابات امسال بر سر کاندیداهای اصولگرا آوار شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصولگرایان علی‌رغم شکست به نتیجه انتخابات بر خلاف برخی جریانات سیاسی در سال 88 تمکین کردند و در این باره چه صحبتی دارید اظهار داشت: فتنه 88 هزینه‌های زیادی به نظام و منافع ملی وارد کرد و البته از همه بیشتر خود سران فتنه از این بابت متضرر شدند.

دبیر کل جامعه مهندسین ادامه داد: در آن برهه یک سری توهمات بی‌جا باعث شد که کارهای غیر قانونی صورت گیرد و عده‌ای کمبود رای خود را از کف خیابان‌ها بدست بیاورند و بنده معتقدم که داستان فتنه 88 و حماسه 9 دی همواره باید زنده بماند تا از تکرار چنین فجایعی پیشگیری شود و داستان فتنه 88 برای همیشه به گور رفته است مشروط بر اینکه یاد آن داستن همواره زنده بماند.

باهنر با بیان اینکه امروز تئوری‌پردازان فتنه‌های 78 و 88 به این نتیجه رسیده‌اند که همه نیروها باید مطالبات خود را پای صندوق‌های رای دنبال کنند، اظهار داشت: در آن برهه سران فتنه عقلشان نرسید و آن قدر توهمشان بزرگ بود که تصور می‌کردند از طریق اردوکشی خیابانی به اهداف خود برسند. بنده یک بار از یکی از سران فتنه پرسیدم که اگر انتخابات دوباره برگزار شود و باز هم رای نیاورید چه می‌کنید در جواب گفت دوباره اعتراض می‌کنم و این صحبت کاملا نیت آنان را مشخص می کند.

 
باهنر در رابطه با وعده دولت مبنی بر رشد 8 درصدی اقتصاد اظهار داشت: اگربخواهیم واقعیت را بگوییم 7 درصد این رشد مربوط به فروش نفت وگاز است و دولت آینده حداقل باید بتواند در سال 96 رشد 5 درصدی را محقق کند.

وی در رابطه با اظهارات قوه قضاییه مبنی بر پیگیری برخی وعده‌های مقامات دولتی در رقابت‌های انتخاباتی گفت: رسیدگی قوه قضاییه برای حاکم شدن انضباط رفتاری و گفتاری خوب است اما اگر این مسئله به محاکمه تبدیل شود به صلاح کشور نیست.

رئیس جبهه پیروان در رابطه با اظهارات جبهه مردمی نیروهای انقلاب پیش از انتخابات مبنی بر اینکه اگر دولت یازدهم روی کار بیاید به موجودیت انقلاب لطمه می‌خورد، گفت: برخی از حرف‌ها در تبلیغات انتخاباتی اغراق و برخی می‌خواهند شرایط را صفر و صدی تحلیل کنند و بگویند یک طرف حق و طرف دیگر ناحق است اما برخی اوقات شرایط را به طور نسبی بررسی باید کرد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب می‌فرمایند که یک زمانی می‌خواستند ریشه نظام را بزنند و کلیت آن را تغییر دهند اما بعدا به این نتیجه رسیدند که باید رفتار نظام تغییر پیدا کند که ما معتقدیم تغییر رفتار نظام با تغییر کلیت نظام خیلی متفاوت نیست و باید مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سند 2030 گفت: سند 2030 سندی ضد نظام جمهوری اسلامی است و خود دولت هم به آن اقرار کرد و اعلام کرد که برای آن حاشیه می‌گذاریم و همه آن را قبول نداریم اما باید دقیقا مشخص شود که کجای این سند لازم الاجرا و کجای آن لازم الاجرا نیست.

باهنر با بیان اینکه بنده به دنبال سیاه و سفید نیستم اما معتقدم باید روی نقش خاکستری‌ها هم حساس باشیم، افزود: این طور که بگوییم یک طرف کفر مطلق و یک طرف حق مطلق است، درست نیست و کسانی که توسط شورای نگهبان برای ریاست جمهوری احراز صلاحیت می‌شوند قطعا حداقل شرایط را دارند و ناصالح نیستند اما ما باید روی خاکستری‌ها حساس باشیم و مراقبت‌های لازم را انجام دهیم چراکه ممکن است برخی اتفاقات در بازه زمانی شش ماه و برخی دیگر در بازه زمانی 50 ساله به وقوع بپیوندد و انقلاب ما را با خطر روبرو کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در دوره‌های مختلف برخی اصولگرایان جذب اصلاح طلبان شده‌اند، گفت: وقتی اسمی روی گروهی می‌گذاریم به  این معنا نیست که این اسم مسمای آن گروه است.

رئیس جبهه پیروان با اشاره به اینکه بسیاری از اصلاح طلبانی که زمانی شورای نگهبان، نیروی انتظامی، سپاه و... را نمی‌پذیرفتند امروز چارچوب نظام را پذیرفته‌اند، متذکر شد: در این باره می‌توان به تغییر مشی برخی افراد که زمانی معتقد بودند باید خیابان‌ها را آتش زد به تمکین به صندوق‌های رأی اشاره کرد که این نشان دهنده تغییر ماهیت تفکر است.

وی با اشاره به اینکه ما اصلاح طلب غیر اصول‌گرا و اصولگرای غیر اصلاح‌طلب نداریم، تصریح کرد: اصلاح طلب و اصولگرای امروز، اصلاح طلب و اصولگرای سال 78 نیست که به سمت دانشگاه‌ها لشکر بکشند بلکه دو تفکری است که با هم کار می‌کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه ریزش‌ها و رویش‌های دو جناح اصلی کشور در طول انقلاب بسیار زیاد بوده به طوری که بسیاری از اصلاح طلبان هم به سمت اصولگرایی آمده  اند، خاطرنشان کرد: این مرزبندی‌ها سخت نیست به طوری که آقای الویری که امروز منتخب مردم تهران برای شورای شهر است زمانی می‌گفت الویری سال 68 همان الویری سال 62 نیست و فرق می‌کند.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیرو خط امام و رهبری
۲۳:۳۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
واقعا نظر نده برادر.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
اقای باهنر شما نظر نده . هرچی قبل از انتخابات گفتی برعکس شد .
آخرین اخبار