با بیش از ۲۱میلیارد ریال هزینه:

افتتاح بهسازی ۶روستا در ملایر و نهاوند

مرحله اول بهسازی و آسفالت روستای کهریز ناظم و همزمان بهسازی روستا‌های ازناو و ازناوله ملایر با مجموع ۸میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال هزینه افتتاح شد.

افتتاح بهسازی ۶روستا در ملایر و نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شاملو  معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این مراسم گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۵۰واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم و نوسازی شده است.

وی  از تهیه طرح هادی برای ۳۸هزار روستای بالای ۲۰خانوار کشور خبر داد و افزود: در ۱۸هزار روستا عملیات بهسازی معابر روستایی انجام شده و در ۲۰هزار روستا نیز در حال انجام است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه در برنامه چهارم؛ پنجم و ششم توسعه کشور ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد مسکن روستایی از تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی بهره‌مند شده اند، از سنددار شدن بیش از ۳میلیون و ۲۰۰هزار املاک روستایی خبرداد و گفت: در شهر‌های زیر ۲۵هزار نفر هم تاکنون ۲۲۰هزار واحد سند دار شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان هم شاخص بهسازی روستایی در استان را ۷۴درصد و بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد.

ظفری افزود: در ۶۶روستای ملایر طرح بهسازی روستایی انجام شده است.

همچنین مراحل اول و دوم بهسازی روستای کوهانی و مرحله اوب بهسازی روستا‌های زارع آباد و چناری افتتاح شد.

در مجموع ۱۳میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها هزینه شده است.

بهساری ۹۱روستای شهرستان نهاوند در حال اجراست که بهسازی ۵۱روستا به پایان رسیده و در ۴۰روستا در دست اجراست.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این مراسم گفت: در کل کشور ۳۸هزار روستا در کشور داریم که در ۲۰هزار روستا هیچ عملیات بهسازی صورت نگرفته است.

شاملو افزود: ۳۶درصد جمعیت استان همدان در ۱۰۴۹روستا ساکنند که این میزان در کشور ۲۵درصد است.

وی همچنین گفت: ۳سال گذشته در ۷هزار روستای کشور ۷۵۰۰کیلومتر آسفالت ریزی شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از هزینه سالانه ۳۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی روستا‌ها خبر داد و گفت: قرار است در صورت تامین اعتبار در طول ۱۰ سال همه روستا‌ها با هدف پیشگیری از مهاجرت به شهر‌ها بهسازی شوند.

گفتنی از هزار و ۴۹روستای استان همدان ۹۲۵روستا دارای جمعیتی بالای ۲۰خانوار دارند که در ۶۸۶روستا بهسازی در حال اجراست.

انتهای پیام/

بهسازی روستاهای ملایر و نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار