انس دانش آموزان با قرآن کریم با اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم را عامل انس دانش آموزان با این کتاب آسمانی عنوان کرد.

انس دانش آموزان با قرآن کریم با اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآنمحمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به پوشش 117 هزار نفری دانش آموزان و فرهنگیان استان در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم بیان کرد: از این تعداد ۱۱۰ هزار دانش آموز و ۷ هزار فرهنگی خوزستانی در نهضت ملی حفظ جز ۳۰ قرآن شرکت می کنند.

وی اظهار داشت: براساس شیوه نامه وزارتی این طرح، شرکت کنندگان باید در بازه های زمانی تعیین شده سوره های قرآنی جز ۳۰ را به ترتیب حفظ نمایند.

تقی زاده در ادامه تصریح کرد: براساس برنامه زمان بندی حفظ جز ۳۰ قرآن کریم، شرکت کنندگان باید در بازه زمانی ۲۱ مهرماه تا ۱۵ آبان ماه ۹۷ سوره مبارکه ناس تا سوره زلزال، ۱۶ آبان ماه تا ۳۰ بهمن ماه سوره طارق تا سوره مبارکه بینه و از اول اسفند تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۷ از ابتدای سوره نبا تا سوره مبارکه عروج را حفظ کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه ترویج آموزه های قرآنی در بین دانش آموزان از اولویت های اصلی آموزش و پرورش خوزستان است، افزود: دانش آموزان خوزستانی همواره در حوزه قرآن عترت شایستگی های خود را به اثبات رسانده اند، کسب رتبه دوم کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز نمونه ای از موفقیت های دانش آموزان قرآنی استان است‌.

این مقام مسئول مهم ترین هدف اجرای طرح نهضت ملی قرآن کریم را ایجاد انس با قرآن کریم در بین دانش آموزان و فرهنگیان عنوان کرد و بیان داشت: انس با کلام آسمانی، آموزش پیام های قرآنی و انتقال مفاهیم و آموزه های قرآنی به زندگی دانش آموزان و فرهنگیان مهم ترین کارکردهای اجرای این طرح در آموزش و پرورش استان است.

وی در پایان با بیان اینکه در این طرح ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزی و فرهنگیان خوزستان تحت پوشش قرار می گیرند، افزود: ۱۱۰ هزار نفر از دانش آموزان خوزستانی خوزستانی و ۷ هزار نفر از فرهنگیان خوزستانی جز ۳۰ قرآن کریم را در بازه زمانی ۸ ماهه حفظ خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.