نامه انتقادی دو سناتور آمریکایی به اردوغان بخاطر اقدام وحشیانه محافظانش

دو سناتور دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای مشترک به رئیس‌جمهور ترکیه، به اقدام محافظان وی در حمله به معترضان در واشنگتن اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه جمهوریت، دو تن از سناتورهای آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور ترکیه از درگیری ماموران امنیتی سفارت این کشور و محافظان اردوغان با تظاهرکنندگان مخالف در مقابل اقامتگاه سفیر ترکیه در واشنگتن به شدت انتقاد کردند.

داین فاینستاین، سناتور دموکرات، و جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، در نامه مشترک به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، تاکید کردند مامورانی که با خشونت شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز را هدف حمله قرار می‌دهند باید پاسخگوی اقداماتشان باشند.  

در این نامه تاکید شده است که آنچه در مقابل اقامتگاه سفیر ترکیه روی داد، قابل قبول نیست و نشانگر رفتار دولت ترکیه با مطبوعات، اقلیت های قومی و مخالفان است. 

اد رویس، سناتور ایالت کالیفرنیا، نیز در نامه‌ای به وزیر امور خارجه و دادستان کل آمریکا خواستار پیگرد قضایی محافظان اردوغان شد. 

وی با تاکید بر اینکه محافظان رئیس جمهور ترکیه به شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز در واشنگتن حمله کردند، گفت: محافظان اردوغان به سر کسانی که به زمین افتاده بودند،‌ لگد زدند. این رفتارها نشانه رفتارهایی است که فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران در ترکیه در سال های اخیر با آن مواجه شدند. 

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات لطمه زیادی به آزادی‌ها در ترکیه وارد کرده است، گفت: باید به منظور اعلام پیام صریح به دولت ترکیه درباره غیر قابل قبول بودن این رفتارها، همه اقدامات لازم برای پیگرد قضایی این افراد صورت گیرد. 

مقامات پلیس واشنگتن اعلام کردند همه تصاویر درگیری‌هایی را که سه‌شنبه هفته گذشته در مقابل اقامتگاه سفیر ترکیه در واشنگتن روی داد و موجب زخمی شدن 9 تن و بازداشت 2 تن شد، با همکاری وزارت امور خارجه و سازمان‌های امنیتی بررسی می‌کنند.

مقامات پلیس تاکید کردند افرادی که هویت آنان شناسایی شده است تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار