معاون مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران:

طرح آمایش ۱۲ به زودی آغاز می‌شود

مقامات اداره کل امور اتباع و مهاجرین تهران می گویند: متاسفانه جامعه پناهنده از تسهیلات طرح بیمه سلامت آگاهی نداشته و حتی حاضر نیستند ، از بیمه رایگان خود بهره مند شوند.

طرح آمایش ۱۲ به زودی آغاز خواهد شد / مهاجرین از بیمه سلامت استقبال نکرده اندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، میتر قدیمی معاون مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران با اشاره به بیمه سلامت مهاجرین افغانستانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در سطح جهان ، بیمه بومی اتباع کشور خود را شامل مهاجرین خارجی کرده و هزینه های آن را بر خود تحمیل نموده است.

وی با بیان اینکه بیمه نیاز به فرهنگ سازی جدی توسط رسانه ها دارد ، افزود: اداره اتباع، مهاجرین افغانستانی در ایران را در سه دسته مشمول این طرح نموده که بیماران خاص و اقشار آسیب پذیر به طور رایگان از خدمات بیمه ای بهره مند خواهند شد.

اقشار آسیب پذیر دفترچه های بیمه رایگان خود را دریافت کنند

نامبرده گفت: متاسفانه جامعه پناهنده از این تسهیلات آگاهی نداشته و حتی حاضر نیستند ، از بیمه رایگان خود بهره مند شوند به طوری که نیمی از اقشار آسیب پذیر که برایشان دفترچه بیمه رایگان صادر شده برای دریافت آن مراجعه ننموده اند که از ایشان می خواهیم به سرعت برای دریافت دفترچه رایگان بیمه خود مراجعه کنند.

به گفته او ، تلاش بر این بوده است سال به سال خدمات و زمان استفاده از دفترچه های بیمه سلامت افزایش یابد به طوری که بار اول سه ماهه ، بار دوم شش ماهه و اکنون یکساله شده و امیدواریم در سنوات آینده خدمات بیشتری را در این طرح بگنجانیم.

طرح آمایش ۱۲ به زودی آغاز خواهد شد

قدیمی در مورد زمان آغاز طرح آمایش ۱۲ گفت: این مورد بستگی به نظر وزارت امور داخله جمهوری اسلامی ایران دارد اما قطعا این امر تا پایان انتخابات ریاست جمهوری در ایران نا معلوم باقی بماند لیکن اداره اتباع به تمام نهاد ها و سازمان های مربوط با مهاجرین اعلام خواهد کرد که کارت های فعلی تا توزیع کارت های آمایش بعدی معتبر خواهد بود.

برای افراد فرهیخته و نخبه افغانستانی احترام ویژه ای فائل هستیم

معاون مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران در گفتگو با آوا اضافه کرد: به محض آگاهی از بازداشت آقای س.م.ح یکی از نویسندگان مطرح افغانستانی و دبیر یکی از جشنواره های معتبر ادبی به دلیل نداشتن مدرک اقامتی معتبر ، دستور آزادی عاجل وی صادر گردید.

قدیمی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به فرهنگ و ادب جوامع مختلف خصوصا ملت دوست و برادر افغانستان ارج و احترام نهاده و از فرهنگیان حمایت ویژه ای نموده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سوابق فرهنگی- اجتماعی نویسنده مورد نظر ، این که ایشان به این شکل از کشور خارج شوند برای ما قابل قبول نبوده و برخلاف قوانین جاریه کشور ، دستور ترخیص عزتمندانه ایشان صادر شد.

معاون اداره اتباع تهران در ادامه افزود: در اولین فرصت با شروع طرحی که این فرهنگی محترم نیز مشمول آن خواهد شد ، مراحل قانونمند سازی اقامت ایشان انجام خواهد شد.

مرز دوغارون به زودی مجددا فعال خواهد شد

قدیمی در ادامه در خصوص فعالیت مجدد مرز دوغارون برای خروج داوطلبانه مهاجرین افغانستانی ، گفت: به دلیل آب گرفتگی و سیل مرز دوغارون- اسلام قلعه با مشکلاتی مواجه شد که فعلا مرز میلک جایگزین آن شده است اما در حال رایزنی و تلاش هستیم تا این مرز مجددا آغاز به فعالیت کرده و مهاجرینی که قصد خروج داوطلبانه دارند ، از آن استفاده کنند.

به گفته وی با این وجود در اردوگاه ها در خصوص توقف موقت خروج از این مرز اطلاع رسانی کاملی انجام شده ولی اگر کسانی بر خروج از کشور اصرار داشته باشند می توانند از مرز میلک هم مرز با ولایت نیمروز وارد افغانستان شوند.

خبر صدور کارت آمایش برای مهاجرین سرشماری شده صحت ندارد

وی در خصوص تمدید پاسپورت های خانواری تصریح کرد: این موضوع در صلاحیت مقامات عالیه کشور و توافقات دو کشور خواهد بود اما این که گفته می شود کارت آمایش جایگزین پاسپورت های خانواری می شود ، قطعا این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه تصمیم جدیدی گرفته شود که هنوز به ما ابلاغ نشده است.

تلفن گویای سمع شکایات مهاجرین راه اندازی می شود

معاون اداره کل اتباع تهران خاطر نشان کرد: کسانی که از عملکرد و برخورد دفاتر کفالت و اردوگاه های تابعه این اداره شکایتی داشته باشند می توانند موضوع را با حراست ما در میان بگذارند و پیگیری نمایند . از سویی به زودی تلیفون گویای سمع شکایات راه اندازی خواهد شد تا مهاجرین گرامی بتوانند مشکلات خود را بدون مراجعه حضوری مطرح کرده و پاسخ بگیرند.

قبل از برگزاری مراسم ها و تجمعات، مجوز گرفته شود

وی در خصوص برگزاری تجمعات و همایش ها تاکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم و همایش در سطح شهر تهران ممنوع است و کسانی که بخواهند در شهرهای دیگر ولایت تهران مراسمی را برگزار کنند باید چند روز قبل از آن از طریق فرمانداری ها اقدام به اخذ مجوز نمایند تا به مشکلی از جمله ناهماهنگی ها بر نخورند البته این موضوع شامل مراسمات دانشجویی نیز خواهد شد.

عزم جدی برای ایجاد تسهیلات بیشتر به مهاجرین افغانستانی

معاون اداره کل امور اتباع تهران برخی اقدامات این اداره را که با همکاری جامعه پناهنده افغانستانی صورت گرفته به صورت فهرست وار برشمرد:

۱- ایجاد مرکز حقوقی برای مهاجرین اهل تشیع و تسنن
۲- ایجاد دارالقرآن محمد امین (ص) و پوشش ۱۴۰ مرکز قرآنی در سطح ولایت تهران
۳- ایجاد مرکز هیئات مذهبی مهاجرین و پوشش ۳۵۰ هیات مذهبی
۴- ایجاد مرکز مشاوره مزدوجین در اردوگاه سلیمان خانی
۵- ایجاد مرکز مشاوره جوانان در اردوگاه گل تپه
۶- راه اندازی کتاب خانه رایگان در مرکز اداری گل تپه
۷- ایجاد مرکز فرهنگی مهاجرین و شناسایی هنرمندان مهاجر در اردوگاه اداری سلیمان خانی
۸- ایجاد مطب رایگان در اردوگاه سلیمان خانی (روز های چهار شنبه ساعت ۸ تا ۱۴)
۹- ایجاد مرکز درمانی در اردوگاه های گل تپه و پاکدشت ( به زودی)
۱۰- ایجاد مرکز غربالگری جامعه پناهنده
۱۱- طرح ویزیت رایگان در اردوگاه های تابعه
۱۲- تاسیس سالن همایش ها و مراسمات ۴۰۰ نفری در گل تپه
۱۳- تاسیس سالن همایش ها و مراسمات ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفری در سلیمان خانی
۱۴- ایجاد سالن ورزشی در اردوگاه سلیمان خانی
۱۵- ایجاد شورای خیرین مهاجرین افغانستانی
۱۶- نشست های هم اندیشی نخبگان پناهنده
۱۷- رایزنی برای ایجاد کارگاه اشتغالزایی

تغییر نگرش به موضوع پناهندگان ایجاد شده است

قدیمی اضافه کرد: ما برای تسهیل امور مهاجرین نمایندگان تمامی ادارات مرتبط از جمله سازمان ملل ، نیروی انتظامی ، ارگانهای امنیتی و دفاتر کفالت با مهاجرین را در اداره اتباع جمع کرده ایم و پناهندگانی که در ارتباط با هر کدام از این نهاد ها نیاز به مشاوره و راهنمایی داشته باشند می توانند مشکل خود را همین جا مطرح نموده و در صورت نیاز توسط این نمایندگان به مرجع ذی صلاح ارجاع داده شوند.

وی در پایان با استقبال از تمام طرح های موثر در مورد پناهندگان ، خاطر نشان کرد: تغییر نگرش به موضوع پناهندگان به وجود آمده و با این دیدگاه مثبت میزبان مهاجرین عزیز خواهیم بود تا زمانی که شرایط برای مراجعه و عودت داوطلبانه ایشان فراهم شود.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام آیاکسانیکه ازطیق همسران سبت نام کردن کارت برای آنهاصادرمیشودیاخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من خودم اقامت دارم شوهرم چندسال ک رفته المان پسرم مدرک نداره چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من خودم اقامت دارم شوهرم چندسال ک رفته المان پسرم مدرک نداره چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۲:۴۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
سلام من متولد۶۸هستم توخونه به دنیااومدم کارت داشتیم من فقطدوسال رفتم افغانستان بعدبرگشتم الانم پاسپورت دارم چیکارکنم میخوام ایرانی باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
سلام من یک خانمی را میشناسم متولد زاهدان بوده تقریبا بیست سال پیش با یک افقانی ازوداج می کند و ۴ دختر دارد شوهرش بعد شش سال فوت می کند در یک تصادف آن خانم بخاطر هویت بچه هایش مجبور میشود پاسپورت برای خود و بچه هایش تهیه میکنید و با کارگر و وضع هلاکت وار زندگی میکنند بخدا به قرآن خیلی سخته یک ایرانی بخاطر هویت خود و بچهایش با نام مهاجر زندگی کنند و نه امکانات و هزاران بدبختی بی پولی وووو هرچند مدت پول برای تمدید پاسپورت وغیره پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۰۱:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشیدتکلیف ماکه پارسال سرشماری شدیم چی میشه لطفا یکی جواب بده ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۴:۲۴ ۰۱ تير ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من یه مادرایرانی دارای 3فرزندهستم فرزنداولم امسال میره مدرسه بخاطر همین من پارسال همسرم را فرستادم افغانستان پاسپورت اورد ازدواج کردیم برای بچهام کارت امایش گرفتم الان یکسال ازوقت کارت گذشته مدارس هم چون وقت نداره سبت نام نمیکنه بخدا خیلی کلافه شدم هرجاکه بگی رفتم وقت نمی زنن حتی اداره اتباع دفترکفالت پلیس گذرنامه تهرانسر شماروبخدا کاراین بچهارو درست کنید ماتوی روستا زندگی میکنیم فقط یه مدرسه داره اونم اگه پربشه دیگه ما مجبوریم بچه ی 7 سال روبفرستیم شهر مادنبال مدارک بچهاهستیم اما تادرست بشه شاید 6ما طول بکشه لطفا به ما چیزی برای مدرسه بدین
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۵:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
من هیج مدارکی ندارم تو ایران به دنیا امدم از بچگی تو ایران بودم که الان ۲۹ سالمه به دلیل نداشتن مدارک شناسی کل زندگیمو به اسم کسی زدم همه رو بالا کشید و نتونستم شکایت کنم لطفا کمک کنید تمام مردمان افغان داری مدرک شناسای باشن
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۵:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
من هیج مدارکی ندارم تو ایران به دنیا امدم از بچگی تو ایران بودم که الان ۲۹ سالمه به دلیل نداشتن مدارک شناسی کل زندگیمو به اسم کسی زدم همه رو بالا کشید و نتونستم شکایت کنم لطفا کمک کنید تمام مردمان افغان داری مدرک شناسای باشن
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۰۱:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
به عرض سلام و احترام انشاءالله همیشه خداوند یار مدد گار تون باشه من سال 1396 به کارت سر شماری ثبت نام کردم اما تاحلا هیچ مدرک به اسم نیا امده میشه بگین کی شروع میشه با تشکر
Netherlands
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من پاسپورت یک ساله دارم دفع چهارم است آمدم حالا میخوام دو باره تمدید کنم ۹ ماهه ایران امکان داره یا خیر
Netherlands
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ممنون خیلی عالی
Netherlands
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من پاسپورت یک ساله دارم دفع چهارم است آمدم حالا میخوام دو باره تمدید کنم ۹ ماهه ایران امکان داره یا خیر
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام خدمت شما،من یک خانم ایرانی هستم که با یکی از اتباع افغانی ازدواج کرده ام وازدواجمان هم رسمی وثبتی هست اما به دخترم که الان هفت سالش هست شناسنامه نداده اند،لطفا راهنماییم کنید چطوز باید برای فرزندم شناسنامه بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۱:۵۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام من در ایران به دنیا اومدم و مدرسه رفتم ازدواج رفتم ولی به خاطر مشکل خانوادگی طلاق گرفتم وکلا از اول طرح آمایش جا موندم هر چی اردوگاه دفتر کفالت فرمانداری رفتم کسی به مشکل من رسیدگی نکرد و الان بی مدرک شدم لطفا یه قانونی برای من یا مثل من قانون بگذارید با تشکر بعد از ۵۰ سال زندگی در ایران جز بی مدرکام خودم ۳۷ سالمه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل قلندری
۱۴:۳۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
سلام پدرم از اتباع افغانستان مادرم ایرانی کی میخوان به ما شناسنامه بدن خبری نی
Germany
حامدرستمی
۲۱:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام من متولد 63درایرانم تمام کارتهامو دارم بیمه دارم اماامااماهرچی تو سایت ها و جاهای دیگه گشتم سر نخی از گواهینامه پیدا نکردم
اون فرمهای تقاضا هم رسمی نبود
کسی بابت دادن گواهینامه جواب درستی نمیده
خواهش میکنم جواب بدید
گواهینامه به ما میدن
یا نه
اره
یا
نه
رو
به
ما
بگید
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۲۰:۱۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام میخواستم بدونم به دارندگان کارت امایش گواهی نامه تعلق میگیره؟واین که ثبت سندخودرو به نام اتباع انجام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
سلام ما که پدر از کار افتاده داریم چرا بیمه به ما تعلق نمیگرد لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۸ دی ۱۳۹۶
سلام ببخشید من از امایش ۱۲جاموندم سایت برای ثبت نام مجدد کی باز میشه با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۴ دی ۱۳۹۶
با سلام من مشکل داشتم نتونستم کارت امایش12
بگیرم باید به کجامراجعه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۰ دی ۱۳۹۶
باعرض سلام وادب خدمت تمام مسلمانان جهان من نظر خاص ندارم اما من بیمه تامین اجتماعی هستم اما کارت کارگریم وقتش تمام شدن دفترکفالت زنگ میزنم میگن فعلا خبر نشدن من تاریخ دفترچه بیمه من گذشت پول بیمه روهم پرداخته میکنم ماه به ماه اما تمدید نمیکنه میگن فعلا جلوشو گرفتن اگه یه راهنماییم کنید ممنون میشم
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۰ دی ۱۳۹۶
کارت سرشماره کی شروع میشه
Netherlands
نکیب الله نوروزه ای
۱۹:۴۸ ۰۳ دی ۱۳۹۶
نظری ندارم
ولی یه سوال داشتم که گواهی نامه ی راهنمایی رانندگی به
پنا هنده گان افغانی مقیم جمهوری اسلامی ایران
تعلق می گیرد یا خیر؟
مرسی، ممنون
Germany
صادق
۱۹:۴۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
گواهینامه میشه بگیری یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
با سلام و تشکر از مطلب فوق
Iran (Islamic Republic of)
Moji
۲۲:۵۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
ازقدیم گفتن خورشید هیچ وقت پشت ابر نمیمونه....
Iran (Islamic Republic of)
mohammadi
۰۸:۰۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
سلام،ببخشید چرا سند ماشین به نام اتباع نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقر حسینی
۲۲:۰۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
سلام کارت جدید آمایش اتباع افغان تهران آ آغاز نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
سلام ما که ۸ نفر در خانواده هستیم چقدرهزینه ی کارت امایش ۱۲ میشه لطفا بگین تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
سلام ما که ۸ نفر در خانواده هستیم چقدرهزینه ی کارت امایش ۱۲ میشه لطفا بگین تشکر
Turkey
ناشناس
۲۱:۱۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
خداقوت تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۱۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
سلام کارت امایش دارم و از ایران ب
صورت قانونی به کشور دیگه برم راهش چیه
Iran (Islamic Republic of)
روح الله تاجیک هستم
۲۲:۴۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
سلام خانم کارت داره من ندارم دوست دارم کارت امایش داشته باشم چون ایران دوست دارم عاشقشم چون ایران بدنیا امدم دوست ندارم خارج یا افغانستان برم ایران خاک منه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
من سال ها هست که دنبال اینم که بتونم یه گواهینامه بگیرم هرجا که بگیر رفتم پرسیدم ولی بهم میگه با کارت آمایش گواهینامه نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
خیلی عالیه تشکر این طرح اگر اجرا بشه خیلی مشکلات رفع میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۶:۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
تشکر از زحماتتون
Iran (Islamic Republic of)
javad
۲۰:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
سلام
خدا کنه ایشالله روزی برسه همه مردم دنیا از مشکلات رهایی پیدا کنند
ایشالله همه چیز درست میشه برای تک تک عزیزان آرزو موفقیعت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
کارت اعتبارش تمام شد مها جرین بامشکلات زیاد روبرو هست
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۸:۲۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید به همه بنده متولد ۱۳۷۳هستم از مدرسه که تعطیل از خودم تعریف نشه درسهام هم خوب بود به علت نداشتن بودجه قادر ادامه ی تحصیل نشدم و یک از خانوادی پرجمعیت هستم والان همش کار کار کار شده لطفا کمی اندکی به این بجهای که از خانوادی پر جمعیت هستن در تحصیلاتشان کمک کنید و بیشتر بجهای مهاجر خرج مخارج زندگی رو انها میپدازند و الان هم کارت های امایش شروع شده دیکه هیچی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
کارت اعتبارش تمام شد مها جرین بامشکلات زیاد روبرو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام من متولد سال۱۳۶۸ هستم و متولد ایران دوست دارم که یک بار برای دیدن وطنم به افغانستان بروم اما نمیشه لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
نجیب الله تاجیک
۲۲:۴۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
با سلام خدمت همه هم وطنان خوب وهمه برادران و خواهران ایرانی من از مردم شریف ایران ودولتمردان ایران بی نهایت سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۲۰:۲۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
با عرض سلام.من یک پدر پنج بچه هستم که چهار بچهام ایران بدونیا آمدن سه تا از بچهام مدرسه ای هستن من حقوقم یک میلیون ودویست هزارتومان
الان مدرسه پسرم میگه یک میلیون و دوست هزار تومان باید بدید اجباری ام است.شما میگیت چه کار کنم. لطفأ راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۱:۲۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
سلام من خودم و خانمم کارت داریم ولی کارت خانمم مربوط به ورامین هست بر خودم مربوط به رباط کریم . چطور پرونده کارت خانمم را بیارم رو پرونده خودم لطفا راهنمایی کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۲۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
خواهشمندم ازمسولین برای صدورگواهینامه روی همین کارت امایش 12 اقدام کنداجرکم اله
Iran (Islamic Republic of)
عبدالعظیم رحیمی هستم
۲۱:۲۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
از بیمه سلامت فرمودی بنده بابت بیمه سلامت برای دونفرمبلغ 1200000یک میلیون ودویست هزارتومان پرداخت کردم دفترچه دریافت نمودم ولی فقط برای بیمارستان به درد میخورد وهیچ جای دیگه اعتباری ندارد هرجا مراجه کردم میگن قرارداد نداریم چون قید شده نوع خدمات سایراغشار واتباع اسم اتباع که میاد از اعتبار خارج میشه نا گفته نماند من مدت 35 سال هست که مقیم ایران هستیم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالعظیم رحیمی هستم
۲۱:۲۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
از بیمه سلامت فرمودی بنده بابت بیمه سلامت برای دونفرمبلغ 1200000یک میلیون ودویست هزارتومان پرداخت کردم دفترچه دریافت نمودم ولی فقط برای بیمارستان به درد میخورد وهیچ جای دیگه اعتباری ندارد هرجا مراجه کردم میگن قرارداد نداریم چون قید شده نوع خدمات سایراغشار واتباع اسم اتباع که میاد از اعتبار خارج میشه نا گفته نماند من مدت 35 سال هست که مقیم ایران هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حسینی
۰۷:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
زود اقا امام زمان بیاید اقا کجایی اللهم کل لولیک لفرج
Iran (Islamic Republic of)
جهانگیرخان سلطانی
۲۲:۳۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
محمدامیری
۲۰:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
سلام منم رفتم کرج کارگزاری بیمه برای بیمه تامین اجتماعی که با این که گذرنامه ام اعتباردارد و کارت کارگری هم دارم من وفرزندانم رابیمه نکردن میگن برو کارت بگیر با این که تهران همه رو دارن بیمه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
سلام من سال ۷۹ از افغانستان امدم الان خیلی دلم میخواد برم به وطنم اما نمیشه خواهشآ راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
با سلام و درود بر محمد و آل محمد (ص) مبلغ 450000 برای یک نفر افغانی خیلی زیاد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
با سلام و درود بر محمد و آل محمد (ص) مبلغ 450000 برای یک نفر افغانی خیلی زیاد است
Iran (Islamic Republic of)
اعظم طاهري
۱۴:۳۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
سلام من حدود ٢٧ساله در ايران هستم همينجا درايران در منزل به دنيا اومدم الانم كارت امايش دارم وخيلي دوس دارم شناسنامه بگيرم وگواهينامه دريافت كنم الانم ميخوام ايراني باشم ميخوام شناسنامه داشته باشم اصلان افغانستان ونديدم ونميخوام ببينم لطفان بگيد چيكاركنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید
من اخر ماه تیر ازدواج کردم ولی همسرم مدراک نداره میشه راهنماییم کنید
Netherlands
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
با سلام و تشکر از مطلب فوق
من‌امسال داوطلب کنکور بودم‌
با توجه به این که برای ادامه تحصیل نیاز به پاسپورت دانشجویی هست میخواستم بدونم در این باره صحبتی نشده که مهاجرین ارجمند بتونن با کارت امایش وارد دانشگاه بشن.
لطفا پاسخ گو باشین متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۰۶:۴۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سلام من متولد ۱۳۷۵هستم در ایران به دنیا امده ام
بیشتر جوان های افغان که در ایران هستن مثل من در ایران به دنیا امدن
ما افغان ها اگه در هر کشوری دیگه ای بودی تا الان شناسنامه گرفته بودیم ولی ما افغان ها در ایران شناسنامه که چه بگم به ما یه کارتی دادن که جز دردسری بیش نیست ما افغان ها خودمون خرج زندگی مون به سختی میدیم
ولی باید هرسال پول زیادی بپردازیم ما بخدا وقت تمدید کارت ها که رسید باورتون نمیشه طلاهای مادرم فروختیم تا بتوانیم پول کارت هارو بدیم خدا به ما افغان ها رحم کنه که در ایران جز کارگری چیز دیگری نمیتوانیم انجام بدیم نه مغازه ای نه میتونیم سوار ماشینی بشیم خدا در کشور ما افغان انشالله صلح بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۰۶:۴۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سلام من متولد ۱۳۷۵هستم در ایران به دنیا امده ام
بیشتر جوان های افغان که در ایران هستن مثل من در ایران به دنیا امدن
ما افغان ها اگه در هر کشوری دیگه ای بودی تا الان شناسنامه گرفته بودیم ولی ما افغان ها در ایران شناسنامه که چه بگم به ما یه کارتی دادن که جز دردسری بیش نیست ما افغان ها خودمون خرج زندگی مون به سختی میدیم
ولی باید هرسال پول زیادی بپردازیم ما بخدا وقت تمدید کارت ها که رسید باورتون نمیشه طلاهای مادرم فروختیم تا بتوانیم پول کارت هارو بدیم خدا به ما افغان ها رحم کنه که در ایران جز کارگری چیز دیگری نمیتوانیم انجام بدیم نه مغازه ای نه میتونیم سوار ماشینی بشیم خدا در کشور ما افغان انشالله صلح بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
آقامحمد محمدی
۱۶:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
خدمت مسئولین مربوطه محترم سلام علیکم
بنده دارای کارت آمایش هستم در زمان تمدید کارت به مشکل میخورم چون از سال 94 به اینسو کار یکه به دو سه ما طول بکشد نگرفتم بیشتر اوقات بیکار می باشم در زمان تمدید کارت هم تاییدیه صاحب کار میخواهند در فرم قرارداد امضاوکپی کارت ملی صاحب کار میخواهند وقتی بیکار هستم چطوری از کسی بخواهم بعنوان صاحب کارم برگه ام را امضا کند وکپی کارت ملی خود را بدهد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۲۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
سلام خدمت دوستان گلم
کارت آمایش 12 چه موقع صادر میشه لطفا جواب بدین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
چه خووووب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
سلام
United States of America
حسین
۱۰:۲۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
باسلام .بنده به همراه خانواده رفتم( 4نفره) فرمودند نفری 450هزار تومان حق بیمه تون میشه.آخه من نزدیک به2 میلیونو ازکجا بیارم .باوجود اینکه بچه ام به عمل فوری نیاز داره. جالب اینجاست مسئول دفترش میگه نفری 180تومان بده یه بیمه درمانی شخصی کنم که تا 80 درصد خدمات دندانپزشکی رو پوشش میده.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید
کارت آمایش ۱۲ کی شروع میشه ما به مشکل برخوردیم لطفا جواب بدین!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
سلام من متولد سال۱۳۶۸ هستم و متولد ایران دوست دارم که یک بار برای دیدن وطنم به افغانستان بردم اما نمیشه لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۲۰:۲۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
با سلام فراهم کردن هزینه کارت ها تا حدودی برامون مشکله هزینه بیمه که از اون هم بالاتر هستش. این موضوع یک طرف ولی برای پرداخت این هزینه ها باید کار باشه بیشتر کار ها از محل سکونت دور هستش پیاده که نمیشه رفت با موتور هم که میریم به دلیل نداشتن گواهینامه موتور رو متوقف میکنن.. رسیدگی کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سعید میرزایی
۱۹:۳۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید من متولد 1374 هستم کارت آمایش دارم مادر ایرانی هستم از بچگی همین ایران بودم 5سال هستم دارم برای شناسنامه تلاش میکنم ولی جوابی نمیدن همه کارما کردم فقط برای امتحان قانون موندم ولی خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
با سلام و تشکر از مطلب فوق
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
متاسفم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
من رفتم بیمه کنم گفت نفری 468900تومان میشود تازه همشو یکجاباید بریزی کجاش رایگان تازهاونم باید بگردی دنبال بیمارستانی که طرف قرارداد بیمه سلامت باشه اگه نباشه هیچ بدردنمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
من رفتم بیمه کنم گفت نفری 468900تومان میشود تازه همشو یکجاباید بریزی کجاش رایگان تازهاونم باید بگردی دنبال بیمارستانی که طرف قرارداد بیمه سلامت باشه اگه نباشه مالیده هیچ بدردنمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
عالی
Netherlands
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام من متولد سال۱۳۶۸ هستم و متولد ایران دوست دارم که یک بار برای دیدن وطنم به افغانستان بردم اما نمیشه لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام وقتتون بخیر من دارای کارت امابش هستم چطوری میتونم گواهی نامه بگیرم ایا با کارت امایش میشه گواهی نامه بگیرم یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
خدانظربلوچ
۲۰:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
سلام بنده خدانظربلوچ هستم من بیمه رادریافت کردم ولی جایی قابل قبول نیست چون کاغذی بیش نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
خدانظربلوچ
۲۰:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
سلام بنده خدانظربلوچ هستم من بیمه رادریافت کردم ولی جایی قابل قبول نیست چون کاغذی بیش نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
خیلی خستم از این وعض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
خیلی خستم از این وعض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
من یک نفر کارگر با ۵ نفر اعضای خانوار هستم رفتم برای بیمه سلامت .گفتند که تو جزو اقشلر آسیب پزیر نیستی .نمی دانم ملاک اسیب پزیر یا آسیب ناپزیر چیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
ما از بیمه سلامت باخبر بودیم پدیدی آسیب پزیر وقیر آسیب پزیر برامون درد سر است 1نفر 4500بد1نفر450000هزارتومان انساف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
بابا اخر زمون شده صبر کنید دنیا که اینجوری نمیمونه خدا بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
همایون از تهران
۱۲:۵۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
با سلام و درود بر محمد و آل محمد (ص) مبلغ 450000 برای یک نفر افغانی خیلی زیاد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام من متولد سال۱۳۶۸ هستم و متولد ایران دوست دارم که یک بار برای دیدن وطنم به افغانستان بردم اما نمیشه لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام من متولد سال۱۳۶۸ هستم و متولد ایران دوست دارم که یک بار برای دیدن وطنم به افغانستان بردم اما نمیشه لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
من فغانی مقیم ایران استم ولی پوی ادار عتباع عکس توی کامپیتر می سوز باید 2سال 3سال بدوی بدش مگن پشت کار نداشتی که کارت بچت درست بشه واقعن این زلم نیست به کجا شکایت کنیم عتباع کرمان خد مختار است رسیدگی نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام من متولد سال۱۳۶۸ هستم و متولد ایران دوست دارم که یک بار برای دیدن وطنم به افغانستان بردم اما نمیشه لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۳:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
باسلام من دربندرعباس زندگی میکنم و کارت آمایش 6 داشتم وشش سال این منطقه ممنوعه بود ولی الان از ممنونعه در اومده رفتم کارتم تمدید کنم برگ تردد 90روزه بهم دادن هر اعضای خانوار 75000تومان و سرپرست 150000تومان آیا این ظلم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۳:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
باسلام من دربندرعباس زندگی میکنم و کارت آمایش 6 داشتم وشش سال این منطقه ممنوعه بود ولی الان از ممنونعه در اومده رفتم کارتم تمدید کنم برگ تردد 90روزه بهم دادن هر اعضای خانوار 75000تومان و سرپرست 150000تومان آیا این ظلم نیست
Iran (Islamic Republic of)
فهيمه
۲۲:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
با سلام خدمت مسئولين
درد همه ما افغاني ها يك است بيمه رايگان ك ميكويند دروغي بيش نيست هيچ كدام از مسئولين با ما درست رفتار نميكنن ب چي دلمان خوش باشه قانوني باشي اما حق خريد يك سيم كارت نداشته باشي قانوني باشي وقتي ميري دفتر كفالت مثل حيوان رفتار كند
Iran (Islamic Republic of)
فهيمه
۲۲:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
با سلام خدمت مسئولين
درد همه ما افغاني ها يك است بيمه رايگان ك ميكويند دروغي بيش نيست هيچ كدام از مسئولين با ما درست رفتار نميكنن ب چي دلمان خوش باشه قانوني باشي اما حق خريد يك سيم كارت نداشته باشي قانوني باشي وقتي ميري دفتر كفالت مثل حيوان رفتار كند
Iran (Islamic Republic of)
محمد هادی احمدی
۰۵:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
با سلام و تشکر از مطلب فوق
من‌امسال داوطلب کنکور بودم‌
با توجه به این که برای ادامه تحصیل نیاز به پاسپورت دانشجویی هست میخواستم بدونم در این باره صحبتی نشده که مهاجرین ارجمند بتونن با کارت امایش وارد دانشگاه بشن.
لطفا پاسخ گو باشین متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد داوود0
۰۱:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
با سلام
ما افغانی ها همه در بیمه سلامت باید یک جور باشد بعضی هانفر چهار هزارتومان است یا رایگان است و بعضی هاهم نفری 450000هزارتومان است ودر بیمه ها اسیب پذیر وغیر اسیبپذیر هستیم .مسئولین محترم همه ی افغانی هارا باید اسیب پذیر بدانید .ماهمه افغانی ها اسیب پذیر هستیم .قیمت بیمه سلامت باید برای همه ی افغانی ها یکسان باشد .ما افغانی هارا فرق نگذارید چونکه ما ها در وضع مالی یکسان هستیم .
.
با تشکر خدانگهدار
Iran (Islamic Republic of)
رحیم ریکی
۰۶:۲۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
من کم کم داره ازسن ازدواجم میگذره .مادرم ایرانی منم متولد ایران دارای کارت آمایش هستم.الان ما میخواهیم قانونی ازدواج کنیم.ازماگذرنامه ویزا میخواهند..من که تا حالاازروستام خارج نشدم چطورمیتونم افغانستان ویزا بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۱۵:۳۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
۱۲
آخرین اخبار