یک عضو مجلس نمایندگان:

عربستان به تروریستان داعشی در افغانستان کمک مالی می کند

یک عضو مجلس نمایندگان تاکید می کند که تروریستان داعشی با کمک مالی عربستان سعودی و قطر به شمال افغانستان فرستاده شده و ممکن است ولایت‌های شمالی کشور به سوریه دوم تبدیل شود.

عربستان به تروریستان داعشی در افغانستان کمک مالی می کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر مهدوی عضو مجلس نمایندگان می گوید که تروریستان داعشی در افغانستان از سوی عربستان و قطر حمایت مالی می شود و حتی برخی از این تروریستان به کمک این کشورها به شمال افغانستان انتقال داده شده اند.

وی افزود: این دو کشور- عربستان و قطر- پس از شکست داعش در سوریه و عراق، تروریستان این گروه را در افغانستان مخصوصا شمال کشور حمایت مالی می کنند.

وی بیان داشت که حکومت وحدت ملی به دلیل ضعف و مدیریت ناسالم، توانائی مهار هراس افگنی را ندارد واگر وضعیت به همین ترتیب ادامه یابد، ممکن است شمال افغانستان به سوریه دوم بدل شود.

در همین حال جاوید کوهستانی کارشناس مسائل نظامی- سیاسی افغانستان در این باره گفت که برخی حلقات از بیرون و درون می خواهند پروژه داعش را در شمال افغانستان تطبیق نمایند.

وی بدون ذکر نام از هیچ فرد یا گروهی گفت: این حلقات از شبه نظامیان داعش حمایت های هوائی و اکمالاتی نموده و می خواهند پایگاه های این گروه را در شمال افغانستان مستحکم بسازند.

وی با اشاره به سفر گروهی هزاران شهروند از ولایت های جنوبی به ولایت های شمالی کشور اظهار داشت که این افراد نیز به هدف پیوست به گروه های هراس افگن مخصوصا داعش به شمال افغانستان فرستاده می شوند، اما حکومت وحدت ملی در این باره به صورت پرسش برانگیز سکوت اختیار کرده است.

آقای کوهستانی خاطر نشان ساخت که اگر سکوت پرسش برانگیز حکومت نسبت به انتقال ناامنی ها در شمال افغانستان به همین ترتیب ادامه یابد شمال کشور به وزیرستان دوم بدل خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این استاد عطامحمد نور والی بلخ نیز از گسترش ناامنی در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

وی پنج شنبه هفته گذشته (۲۸ثور) درمراسمی در کابل گفت که پروژه ساختگی داعش در شمال افغانستان در حال تطبیق است وحکومت هیچ برنامه ای برای سرکوب داعش ساختگی در شمال کشور ندارد.

آقای نور نیز تاکید کرده بود که اگر وضعیت در شمال به همین ترتیب ادامه یابد این منطقه به سوریه دوم تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.