تعیین تکلیف ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس ایران تا چند روز آینده

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: تعیین وضعیت کفالت اتباع خارجی برای امکان ثبت نام این گروه در مدارس کشور تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

سید‌علی حسینی معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت ثبت‌نام اتباع‌ خارجی در کشور عنوان کرد: روند ثبت‌نام دانش‌آموزانی که سال گذشته نام‌نویسی کرده‌اند به قوّت خود باقی بوده و تغییر چندانی ندارد.
 
وی ادامه داد: برای دانش آموزان اتباع خارجی که امسال تصمیم دارند در مدارس کشور ثبت‌نام کنند، باید وضعیت هویّت آنها مشخص شود و پس از این مرحله ثبت‌نام قطعی آنها را انجام دهیم.
 
معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: برای تعیین وضعیت افرادی که هویّت آنها مشخص نشده و کارت کفالت ندارند، وزارت کشور تصمیم‌گیری می‌کند و این مسئله در جلسات قبلی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده و طی چند روز آینده مشخص می‌شود.
 
حسینی با اشاره به اینکه اداره کل امور بین‌الملل وزارت کشور یکی از مراجع بالادستی در امور دانش‌آموزان اتباع خارجی محسوب می‌شود، گفت: با توجه به نتیجه نهایی وزارت کشور و صدور کارت کفالت کار ثبت‌نام برای اتباع خارجی‌ای که به تازگی قصد تحصیل در مدارس کشور را دارند، آغاز می‌شود.
 
وی عنوان کرد: علاوه بر وضعیت کارت کفالت و مراحل اداری این مسئله باید میزان افراد ثبت‌نام شده و احراز هویّت آنها ارزیابی شود.
 
معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور یادآور شد: 398 هزار اتباع خارجی در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند که عمدتاً از کشور افغانستان بوده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش این گروه وضعیت تحصیل آنها به صورت رایگان در 25 هزار مدرسه سراسر کشور ساماندهی می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.