تیلرسون: در وقت مناسب با ظریف گفتگو می‌کنم / امیدوارم روحانی به آزمایش‌های موشکی کشورش پایان دهد

وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با الجبیر اظهار داشت هرگز تماس تلفنی با ایران و یا هر کشور دیگری که خواهان «گفتگوی سازنده» باشد، را رد نمی‌کند.

تیلرسون در عربستان، از احتمال گفتگوی مستقیم با مقامات ایرانی سخن گفت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا که در ریاض به سر می‌برد، امروز (یک‌شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «عادل الجبیر»، همتای‌ عربستانی‌اش، اظهار داشت هرگز تماس تلفنی با ایران و یا هر کشور دیگری که خواهان «گفتگوی سازنده» باشد، را رد نمی‌کند. 

تیلرسون این اظهارات را پس از امضای قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری واشنگتن-ریاض از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، بیان کرد. این قرارداد با رقیب ایران (عربستان سعودی) و با هدف مقابله با تهران و [به اصطلاح] مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه منعقد شده است. 

در ادامه مطلب آمده است: امضای این معاهده تسلیحاتی و انتخاب عربستان به عنوان مقصد نخستین سفر خارجی ترامپ در مقام رئیس جمهور آمریکا، بیانگر تقویت روابط میان دو کشور است. 

تیلرسون در کنفرانس خبری مشترک خود با الجبیر، اظهار داشت: درخصوص اینکه آیا من (به تماس تلفنی دیپلماتیک از سوی ایران) پاسخ خواهم داد یا خیر، باید بگویم من هرگز هیچ تماسی را بر روی کسانی که خواهان «گفتگوی سازنده» باشند، قطع نمی‌کنم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود ما به احتمال زیاد، «در زمان مناسب» با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. وی همچنین اظهار داشت: امیدوارم روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری‌ خود به آزمایشات موشکی کشورش پایان دهد.

تیلرسون همچنین در خصوص معاهده تسلیحاتی میان آمریکا و عربستان گفت: این قرارداد که لحظاتی پیش به امضا رسید، باعث افزایش توانایی عربستان در تأمین امنیت سایبری، مبارزه با «تروریسم!» و تقویت این کشور در زمینه تجهیزات دفاع هوایی و موشکی خواهد شد. وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود این قرارداد تسلیحاتی باعث ایجاد شغل در بخش نظامی آمریکا می‌شود.  

آمریکا در حالی معاهده تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری را با عربستان به امضا می‌رساند که این کشور بزرگترین حامی مالی و نظامی گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق به‌شمار می‌رود. همچنین، جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن علیه غیرنظامیان بیگناه و قتل عام زنان و کودکان یمنی به دست مزدوران رژیم آل سعود اعتراض گروه‌های حامی حقوق بشر را به دنبال داشته است.   


انتهای پیام/       


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
مگر دست روحانیه که تعطیلش کنه ؟ مردم هرگز چنین خیانتی را تحمل نخواهند رد .
-
پویا
۱۳:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
مگه دست روحانی به آزمایش موشکی پایان دهد داداش کور خوندی کی میخواد امینیت ما را تامین کنه مگه میشود به شماها اعتماد کرد اول شما ها سایتهای هسته ای خود را نابود کنید بعد ما
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام. نکته اول ایران به دولت دکتر روحانی و تفکر اصلاحات اعتماد کرد و این یک خواست ملی بود. نکته دوم حتی در بدترین شرایط ممکن نیز هیچ ایرانی حاضر به تسلیم کشورش نخواهد بود. نکته سوم صنایع موشکی ما باید بسیار فراتر از زمان فعلی خود شود. چطور تقویت توان موشکی عربستان حامی تروریست واجب است؟؟؟؟ ولی تقویت توان دفاعی ایران ممنوع. مگر در خواب ببینند ایران 80 میلیونی تسلیم شود. یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
از روحانی و ظریف بعید نیست مثل برنامه صلح آمیز هسته ای ، برنامه های دفاعی موشکی ایران رو تعطیل کنن
Iran (Islamic Republic of)
خان
۱۰:۵۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
اون یه حرفی زده توان دفاعی قابل مذاکره نیست و روحانی این کا ر رانمی کند شما کاسه داغ تر از اش نباشید ساربان بهتر می داند شترش را کجا بخواباند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
از دولت لبخند بعید نیست هسته ای رو که تعطیل کردن حالا نوبت موشکیمون شده دو روز دیگه به بهانه تحریم جدید تنب بزرگ و کوچکو بدیم عربا!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
تحویل بکیرند کسانیکه وه به بهانه عدم جنگ به دشمنان ملت ایران لبخند میزنند.
آخرین اخبار