افزایش سیاستهای ریاضت اقتصادی در یونان

مردم یونان به دلیل اقدامات دولتشان، مجبورند با اقدامات ریاضتی بیشتری دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری تلویزیونی یورونیوز، مردم یونان با توجه به اینکه قرار است کشورشان از یک مرحله دیگر وام های بین المللی برخوردار شود مجبورند با اقدامات ریاضتی بیشتری دست و پنجه نرم کنند.

پارلمان یونان با اجرای یک مرحله دیگر از طرح های ریاضت اقتصادی در کشور موافقت کرده است. یونان امیدوار است در ازای این اقدامات ریاضتی، حامیان مالی اش (صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و اتحادیه اروپا) با بخشودگی بخشی از بدهی هایش موافقت کنند و یک مرحله دیگر وام در اختیار این کشور قرار دهند.

اما با اجرای این طرح های ریاضتی، فشار اصلی بر روی مردم وارد خواهد شد چون بار دیگر مالیات ها افزایش خواهد یافت و حقوق مستمری بگیران کاهش می یابد. به همین علت، این روزها نارضایتی مردمی در خیابان های آتن رو به افزایش است.

برخی از شهروندان یونانی می گویند دلایلی که برای افزایش مالیات و کاهش دستمزدها می آورند از جمله رشد اقتصادی اصلا پذیرفتنی نیست. چون ما نمود رشد تولید ناخالص داخلی در کشور را نمی بینیم. رشد اقتصادی کجاست، وقتی همه مغازه ها بسته هستند.

این بسته جدید ریاضتی که گروه سه جانبه خواستار اجرای آن در یونان شده اند به خاطر آن است که زمینه برای اعطای وام به این کشور فراهم شود. چون آتن باید تا ماه ژوییه امسال چهار میلیارد یورو به اتحادیه اروپا و دو میلیارد یورو نیز به سرمایه گذاران بخش خصوصی پرداخت کند.
 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار