کاظمیان: اقدامات مهمی برای ورود به عرصه بین المللی باید صورت گیرد

دبیر کل فدراسیون سوارکاری گفت: برای ورود به عرصه بین المللی در چند زمینه باید کارهای مهمی انجام دهیم.

محمد کاظمیان، دبیر کل فدراسیون سوارکاری، در گفتگو با‌ خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌: یکی از شرایط بین‌المللی شدن بحث دوپینگ است. دوپینگ در گذشته در حد ملی بررسی می‌شد، اما در حال‌ حاضر برای ورود به رویدادهای بین‌المللی باید بر اساس قوانین بین‌المللی دوپینگ پیش برویم. اگر تا کنون در مقابل مبارزه با دوپینگ محرومیت‌های کوتاه مدت اعمال می‌شد، از این پس باید طبق قوانین بین‌المللی با آنها مقابله شود به این دلیل که بازرسان بین‌المللی به صورت غافلگیرانه از اسب‌ها تست خواهند گرفت و ممکن است که محرومیت‌های مدام العمر ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مواردی که باید در بین‌المللی شدن این رشته به آن توجه کرد موضوع قرنطینه است. تا زمانی که نتوانیم این موضوع را بر طرف کنیم، برای بین‌المللی شدن کاری از پیش نمی‌رود. در این خصوص باید چند آزمایش بر روی اسب‌ها انجام شود. مشمشه و دورین 2 بیماری است که باید برای سلامت اسب‌ها مورد آزمایش قرار گیرند. در دنیا این آزمایش از طریق خون اسب صورت می‌گیرد. ما در ایران توانستیم این تست را که به CF مشهور است از سال گذشته انجام دهیم. این تست یکی از الزامات قرنطینه است.

وی در پایان گفت: تنها راه نجات ما از برون رفت مشکلات و مدال نگرفتن‌ها رفع همین مقدمات است تا بتوانیم وارد مسابقات بین‌المللی شویم، در غیر این صورت به نتیجه‌ای که می‌خواهیم نمی رسیم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار