برگزاری نشست خبری تیلرسون در ریاض بدون حضور خبرنگاران آمریکایی

نشست خبری وزیر امور خارجه آمریکا در عربستان بدون حضور خبرنگاران آمریکایی برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ بی‌توجهی کابینه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، به خبرنگاران این روزها کاملا مشهود و سوال‌برانگیز شده است تا جاییکه "رکس تیلرسون"، وزیر خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری مشترک با همتای عربستانی خود در ریاض، بدون حضور خبرنگاران آمریکایی به مصاحبه پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توجیه غیبت خبرنگاران آمریکایی مدعی شد: تیلرسون در آخرین دقایق به این کنفرانس خبری دعوت شد و در آنجا فقط خبرگزاری‌های خارجی حضور داشتند. متاسفانه فرصتی برای دعوت از خبرنگاران آمریکایی و یا هماهنگی با آنها نداشتیم. البته تحت هر شرایطی باید رسانه‌ها در جریان نشست‌ها قرار بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: اقدامات فوری برای در اختیار گذاشتن رونوشتی از مکالمات انجام شده در این کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران انجام شد. حالت ایده‌آل این بود که خبرنگاران آمریکایی هم حضور داشتند و می‌توانستند سوالاتی را مطرح کنند.

تیلرسون در مسیر سوار شدن به هواپیمای "ایر فورس وان" به مقصد فلسطین اشغالی نیز پاسخگوی چند سوال از سوی خبرنگاران خواهد بود.

معاون مطبوعاتی کاخ سفید نیز در توضیح ماجرا گفت: خبرنگاران آمریکایی به هیچ وجه از حضور در این کنفرانس خبری منع نشده بودند، فقط نهایی شدن حضور تیلرسون در این نشست خبری در دقایق آخر موجب شد هماهنگی‌های لازم برای دعوت از خبرنگاران آمریکایی صورت نگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار