ادعای مضحک مکمستر: اقدامات ایران در منطقه با هدف فرو بردن جهان عرب در باتلاق جنگ صورت می‌گیرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی بی‌پایه و اساس مدعی شد ایران در منطقه در جهت تضعیف جهان عرب گام بر می‌دارد.

ادعای مضحک مکمستر: اقدامات ایران در منطقه با هدف فرو بردن جهان عرب در باتلاق جنگ صورت می‌گیرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژنرال اچ. آر. مکمستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی‌نیوز  در اظهاراتی مضحک مدعی شد هدف ایران تضعیف همیشگی جهان عرب است.

وی در این مصاحبه درباره موضوع ارائه اطلاعات سری آمریکا به روسیه بدست ترامپ گفت: من دقیقا نمی‌دانم که رئیس‌جمهور در آن دیدار چه گفته است و مطالبی که در این رابطه منتشر شده است. تصور نمی‌کنم که دقیقا همان مطالبی باشند که در آن دیدار مطرح شده باشند؛ اما احساس من این است که مذاکرات رئیس جمهور درباره تعامل با روسیه در حیطه‌‎هایی بوده است که دو کشور می توانند با هم همکاری کنند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ در دیدار اخیرش با مقامات روسیه، موضوع برکناری جیمز کومی از ریاست سازمان پلیس فدرال آمریکا را مطرح کرده است یا خیر، گفت: موضوع برکناری در اخبار وجود داشته است و من نمی‌دانم که رئیس جمهور قصد داشته است که این موضوع را در این دیدار مطرح کند یا خیر. آنچه که رئیس جمهور در این دیدار به دنبال مطرح کردن آن بوده است حیطه‌های تعامل و اختلاف نظرات موجود در برخی از زمینه‌ها بوده است. از جمله موضوع‌های مورد اختلاف می‌توان به موضوع سوریه اشاره کرد. 

مکمستر مدعی شد: روس‌ها در سوریه نقش تفرقه‌افکنانه‌ای را ایفا کرده‌اند. آنها همچنین در اروپا فعالیت‌های ویرانگری داشته‌اند. از جمله دیگر اقدامات آنها می‌توان نه تنها به حمایت از رژیم اسد، بلکه به حمایت آن‌ها از ایران و اقدامات آن در خاورمیانه اشاره داشت.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم که حیطه‌هایی برای همکاری با روس‌ها در رابطه با مقابله با تروریسم و مبارزه با داعش پیدا کنیم. این هدف این دیدار و گفتگوها بود. من می‌خواهم که برخلاف آنچه که رسانه‌های روسیه مدعی شده‌اند، بگویم که ما می‌توانم موضوعاتی در زمینه همکاری پیدا کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به اینکه آیا رئیس جمهور این کشور در دیدار خود با وزیر خارجه روسیه موضوع دخالت این کشور در انتخابات آمریکا را هم مطرح کرد، گفت: از این نشست‌ها مطالب زیادی به بیرون درز می کند. من از درز کردن اطلاعات به بیرون واقعا نگرانم؛ زیرا این موضوع اعتماد و اطمینان به همگان را خدشه‌دار می‌کند. این مایه نگرانی است که این اطلاعات در این جلسه نه تنها افشاء می‌شوند بلکه در اختیار یک روزنامه هم قرار می‌گیرند. به نظرم این موضوع بی‌معنی است.

مکمستر در پاسخ به این پرسش که آیا وی با این موضوع موافق است که رئیس پیشین اف‌بی‌آی با بزرگنمایی موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به روابط با روسیه آسیب وارد کرده است، گفت: به نظرم آنچه که به توانایی ما برای تعامل با روسیه بیش از هر عامل دیگری آسیب وارد کرده است، خود رفتار روس‌ها بوده است. اما از زمانی که رئیس جمهور ترامپ در سوریه اقدام نظامی کرد تصور ما این است که فرصت‌هایی برای یافتن زمینه‌های همکاری بین ما و روسیه در اوکراین و به طور ویژه در سوریه ایجاد شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور پیش از برکناری جیمز کومی، با وی (مکمستر) در این رابطه مشورت کرده بود نیز گفت: «رئیس جمهور همیشه پیش از اینگونه جلسات با من مشورت می‌کند، اما موضوع تحقیقات اف‌بی‌آی با من مطرح نشد. دیدار اخیر رئیس جمهور با مقامات روسیه حاوی موضوعات زیادی بود. معتقدیم که رفتار روسیه غیرقابل قبول بوده است و خطرات را در بخش امنیت بین‌المللی افزایش داده است. روس‌ها از آنهایی که به گسترش بحران‌های انسانی در سوریه و سراسر منطقه کمک کرده‌اند، حمایت کرده‌اند. اینها همان رژیم اسد و ایران هستند.»

مشاور امنیت ملی کاخ در پاسخ به این پرسش که هدف رئیس‌جمهور آمریکا از سفر به عربستان سعودی چه بوده است، گفت: در حقیقت سه هدف عمده وجود دارد. هدف نخست ما افزایش امنیت مردم آمریکا است. این موضوع باید به خوبی تایید شود که آمریکا متحدان و هم‌پیمانانی برای مقابله با مسائل پیچیده که با آنها مقابله می‌کنیم، دارد و البته در این منطقه دو مشکل به هم وابسته وجود دارد که یکی از این مشکلات موضوع سازمان‌های تروریستی بین‌المللی است. موضوع دیگر به چگونگی ارتباط این مشکل با موضوع «افراط‌گرایی اسلامی» و شستشوی مغزی جوانان مربوط می‌شود. این موضوع حقیقتا یک ایدئولوژی غیرمذهبی است که سبب افزایش تنفر و تصدیق خشونت بر ضد افراد بی‌گناه می‌شود.

مکمستر در ادامه با فرافکنی درباره اقدامات ایران مدعی شد: مسئله دوم ایران و اقدامات آن در سراسر منطقه است که من معتقدم با هدف تضعیف همیشگی جهان عرب و فرو رفتن همیشگی آن در باتلاق جنگ داخلی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش دوم هدف این سفر به همکاری اقتصادی و دستیابی بهتر به بازارهای منطقه و گسترش روابط تجاری به منظور افزایش اشتغال‌آفرینی در آمریکا مربوط می‌شود. قراردادهای مهمی در این سفر امضاء شدند.

مشاور امنیت ملی ترامپ در ادامه گفت: سومین هدف این سفر ایجاد همکاری‌های دفاعی بهتر در منطقه و تشویق به پذیرش بار مالی این همکاری‌ها و تقسیم بار این مسئولیت با متحدان و هم پیمانان آمریکا در منطقه بود تا آمریکایی‌ها تمامی هزینه امنیتی در این منطقه و جهان را پرداخت نکنند.

مکمستر درباره همکاری با سعودی‌ها نیز گفت: ما قصد داریم که از آن‌ها بخواهیم که ما را متقاعد کنند و با ایجاد یک مرکز مبارزه جهانی با تروریسم گام‌های خوبی برداشته شده است. ما باید ببینیم که نتایج چگونه خواهد بود.

وی بدون اشاره به حمایت‌های رژیم وهابی آل سعود از تروریست‌ها در منطقه افزود: آنچه که ما به آن نیازمندیم این است که رهبران تمامی مذاهب را متقاعد کنیم تا همکاری بین تمامی مذاهب و ادیان را تقویت کنند تا این تروریست‌ها شناسانده شوند و به آنها به چشم دشمنان تمدن و جنایتکارانی غیرمذهبی که با تعبیر منحرفانه از دین به دنبال پیشبرد طرح‌های جنایتکارانه و سیاسی هستند، نگریسته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
مرتیکه یه جوری حرف میزنه انگار ما داعشو بوجود آوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
بر پدر دروغ گو لعنت
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
شر اینهارا باید ملتها کم کنند والا کاری از دولتها ساخته نیست .مکر یاد تون نیست قبل از انقلاب گاو شیرده آنها ایران بود وهم حق وحشی گری می گرفتند .حیف که انسان فراموش کار است.
-
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
کاش من هم کچل بودم
Germany
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
بدبخت بیچاره کارهائی که خودتان در حال اجرا دارید و به بن بست خورده را به ما نسبت می دهی کار همه شما تمام است رژیم ال بیچاره عربستان پر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
هیس!شیردوشها فریاد نمی زنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد.
Iran (Islamic Republic of)
meysam
۱۲:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
خوب دارن با این بزرگنمایی ها عرب هارو مثل شتر میدوشن
بخاطر قرارداد 110میلیارد دلاری فروش اسلحه فکر کنم حتی ماهی های تو خلیج فارس رو هم برا عربستان تهدید معرفی کنن خخخخ

این کله پوک های خرر پول هم که مغز ندارن فقط باید دوشیدشون
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
باز جوک وتهدید وتحریم وجنگ وحمله به ایران شروع شد .جوکه باحالیه مردعمل نیستین کم زر زر کنید ترسوهای بچه خلیج خوکها برید خوک چرانی ایران باید با احترام وبرای ملتش تا کمر باید تو ووهابیون ترسو خم شوید .فقط گم شوید بروید .جوک بسه .
Germany
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
غلط کرده مردیکه نفهم این حرفارو زده
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
برو گم شو کچل بی مصرف کاری نکنید همتون رو با وهابیون غرق کنیم با ایران با احترام صحبت کنید .تروریسم عربستانه که کشورتو یازده سپتامبر ترکوند .بدبخت سلاح جنگی کهنه میدی پول نداری وهابیون هم خر ونفهم .با ایران در نیفتین نابود میشینا .از ما گفتن .از شما نفهما نشنیدن ..یابو
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۹:۴۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
کاش تبلیغات رسانه ای جهانی متشکل از کشورهای چین و روسیه و کشورهای هم عقیده با آنها بوجود اید و از مردم دنیا بپرسد چه چیز را باور کنند . واقعیت اقرار هیلاری کلینتن (نماینده اردوگاه غرب به رهبری صیهونیزم جهانی آمریکا و مزدوران منطقه ای اش )در حمایت همه جانبه از تروریزم را یا اشگ تمساح این مرد از سلاخی مردم سوریه وعراق توسط داعش مورد حمایت آنها را.تنها چیزی که در غرب وجود خارجی ندارد شرم و شرف است.برای نیل به هدف از هر وسیله استفاده میکنند. این رفتار در حامیانشان در همه جا مشهود است. از کودتاها توسط اراذل و اوباش تا کودتاهای رنگی در سراسر جهان.
آخرین اخبار