رشد فرهنگ اهدای عضو در سالهای اخیر

استان یزدحائز رتبه ی دوم کشوری در اهدای عضو

رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت از پیوند تعداد سه هزار و 438 عضو در کشور در سال گذشته خبر داد.

محمدکاظمینی رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت:از این میزان، تعداد هزار و 200 مورد از افراد زنده و بقیه از افراد مبتلا به مرگ مغزی انجام شده است.

کاظمینی با اشاره به رشد فرهنگ اهدای عضو در سالهای اخیر اظهار داشت: با گذشت 17 سال از تصویب قانون اهدای عضو تاکنون 15 هزار عضو از مبتلایان مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهداء شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح گفت: پیوند کلیه از افراد مرگ مغزی در کشور ما در منطقه و آسیا بی نظیر است و در بخش پیوند کبد هم در سال گذشته بیش از پانصد هزار مود پیوند انجام شده است.

 کاظمینی افزود: در سال 95 تعداد 199 مود پیوند قلب، 803 مورد پیوند کبد، هزار و 274 مورد پیوند کلیه از افراد زنده و 140 مورد پیوند کلیه از افراد مرگ مغزی صورت گرفته است.

رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در ادامه از کسب رتبه ی دوم استان یزد در فراهم آوری و اهدای عضو در سال گذشته خبر داد و افزود: شاخص اهدای عضو در این استان 55/26 صدم درصد یعنی دو و نیم برابر میانگین کشوری است این در حالی است این شاخص در کل کشور رقم 9/10 دهم درصد را نشان می دهد.

فتوای تاریخی امام خمینی ( ره) در خصوص اهدای عضو در سال 1368 صادرو قانون آن در سال 1379 تصویب شد و نهایتا در سال 1381 آیین نامه ی استفاده از اعضای بدن برای افراد نیازمند مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار