یک دانشجوی سفیدپوست آمریکایی به قتل یک افسر سیاه‌پوست متهم شد

یک دانشجوی سفیدپوست دانشگاه مریلند آمریکا به قتل یک عضو ارتش با سلاح سرد، که احتمالا با انگیزه‌های نژادپرستانه صورت گرفته است، متهم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس یک دانشجوی سفیدپوست دانشگاه مریلند را به قتل یک جوان سیاه‌پوست عضو ارتش آمریکا با سلاح سرد در محوط دانشگاه متهم کرده است و اف‌بی‌آی این احتمال را که این قتل با انگیزه‌های نژادی صورت گرفته باشد در دست بررسی دارد. 

مظنون به نام «شان اوربانسکی» ساکن مریلند،  متهم است که صبح روز شنبه ستوان دوم ریچارد کالینز 23 ساله را با ضربات چاقو در محوطه دانشگاه مریلند به قتل رسانده است. 

سخنگوی پلیس اعلام کرد اوربانسکی 22 ساله در پیاده‌رو محوطه دانشگاه به کالینز و دو دوستش نزدیک می‌شود و با لحنی تهدیدآمیز به کالینز می‌گوید کنار برود. وقتی کالینز خودداری می‌کند اوربانسکی با چاقو به سینه وی ضربه می‌زند و کالینز در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد. 

تحقیقات اولیه نشان داده است اوربانسکی عضو یک گروه فیس‌بوکی بوده است که مطالبی نژادپرستانه و جنسی منتشر می‌کنند و تحقیقات در این باره که آیا قتل کالینز انگیزه‌های نژادپرستانه داشته است، آغاز شده است.  

سخنگوی پلیس اعلام کرد مطالب این صفحه فیس بوکی بشدت ضدزن، ضدلاتین‌تباران، ضدیهودی و به ویژه ضدسیاه‌پوستان آمریکایی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار