کرمانشاه؛

بطور میانگین 800 پیوند عضو در سال داریم

مسئول واحد فراهم آوری و اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در حالی سالانه سه تا چهار هزار مورد بیمار مرگ مغزی در کشور با قابلیت پیوند عضو وجود دارد که هر 2.5 ساعت یک بیمار در انتظار پیوند به دلیل نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کبری طلیعی گفت: این درحالی است که تنها سالی به طور میانگین 800 پیوند عضو در کشور صورت می‌گیرد متاسفانه به دلیل نبود عضو برای پیوند هر 2.5 ساعت یک بیمار در انتظار پیوند جان خود را از دست می‌دهد.

طلیعی اظهار کرد: در حالی روزانه 10 تا 12 بیمار در انتظار پیوند جان خود را از دست می‌دهند که سالانه پنج تا هشت هزار نفر در کشور مرگ مغزی می‌شوند و از این تعداد می توان اعضای سه تا چهار هزار نفر از آنها را پیوند زد.
 
وی با بیان اینکه میزان اهدای عضو در استانی مانند کرمانشاه به شدت پایین است، گفت: ما سال گذشته تنها سه مورد اهدای عضو داشتیم.

طلیعی افزود: این در حالی است که در همان سال در سنندج 9 مورد و در شهری مانند همدان 17 مورد اهدای عضو انجام شده است.

وی با بیان اینکه اعضای بدن بیمار مرگ مغزی تنها تا 15 روز بعد از مرگ مغزی قابل استفاده است، گفت: بیش از این زمان، بدن برخی سموم را از خود تولید می‌کند که کلیه، کبد و ریه را از بین می‌برد.
 
انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار