احیای صنعت نساجی با جلوگیری از قاچاق البسه/ دولت با اقدامات بازدارنده به بحث قاچاق ورود کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نقش دولت در احیای صنعت نساجی توجه به اقدامات بازدارنده در بحث واردات بی رویه و قاچاق است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با اشاره به آمار روزافزون واردات پوشاک و البسه به کشور به ویژه در بحث پوشاک کودک، گفت: متاسفانه واردات بی رویه و بدون پرداخت حقوق گمرگی و قاچاق گسترده پوشاک در سال های اخیر بسیاری از فرصت های شغلی را از بین برده و صنعت نساجی کشور را در رکودی بی سابقه درگیر کرده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تلاش دولت و مجلس حمایت از تولید و اشتغال برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر احیای واحدها و صنایع نیمه تعطیل از جمله صنعت نساجی علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی بسیار می تواند وابستگی به خارج را نیز از بین ببرد.

واردات پوشاک به کشور باید شفاف شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از واردات پوشاک و البسه کودک و بزرگسال به کشور در دست نیست، افزود: متاسفانه واردات غیرقانونی پوشاک در سال های اخیر دسترسی به آمار دقیق در رابطه با میزان واردات البسه را غیرممکن کرده است.

حسن پور بیگلری با بیان اینکه صنعت نساجی کشور با توجه به قدمتی طولانی و کالاهای کیفی که داشته می تواند باز هم در سطح منطقه در بحث صادرات موفق عمل کند، افزود: نقش دولت در احیای صنعت نساجی و رونق تولیدات داخلی در بحث البسه، توجه به اقدامات بازدارنده در بحث واردات بی رویه و قاچاق است که در این رابطه باید برنامه های منسجمی در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با مهم خواندن نقش رایزنان اقتصادی در افزایش سهم ایران در صادرات کالاها و البسه تولید داخل، گفت: مجموعه عوامل و نارسایی هایی همچون بی توجهی به تولیدات ملی سهم ایران از بازارهای خارجی در زمینه پوشاک را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای استفاده از کالاها و تولیدات داخلی مهم ترین اولویتی است که باید از سوی مسئولان پیگیری شود، افزود: در حال حاضر خوشبختانه صداو سیما با تبلیع کالاهای ایرانی و ایجاد شبکه ای برای این مهم توانسته تا حدودی در بهبود وضعیت تولیدات داخلی گام بردارد.

تاکید بر ضرورت ممانعت از تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه ملی و سطح شهر

حسن پور بیگلری با اشاره به برخی راهکارها برای کاهش ورود کالاها و پوشاک خارجی به کشور، گفت: در نظر گرفتن تعرفه های سنگین برای کالاهای خارجی و برخورد اکید با قاچاق در این باره می تواند حجم ورود کالاها و البسه به کشور را کاهش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تولید پوشاک و البسه با کیفیت می تواند به جذب بسیاری از بازارهای خارجی کمک کند، افزود: حمایت از تولید کننده داخلی در راستای اعطای تسهیلات یا برخی معافیت ها می تواند توان تولید با کیفیت در کشور را افزایش داده و سهم ایران از بازارهای بین المللی را بیشتر کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: توجه به صنعت نساجی کشور به عنوان صنعت پایه می تواند سهم به سزایی در اشتغال کشور داشته باشد.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.