داستان پدیده انتخاباتی شورای شهر خرم آباد از انگیزه تا پیروزی قاطع+ تصاویر

پدیده انتخاباتی شورای شهر خرم آباد پرنده‌فروشی است که مقابل چشمان حیرت‌زده‌ رقبایش راهی شورای شهر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛منتخب اول مردم خرم‌آباد برای نشستن روی صندلی‌های شورای اسلامی این شهر ولی الله رستمی نژاد دستفروش بازار روز خرم آباد است که پس از شرکت در انتخابات شورای شهر با کسب 40 هزار و 80 رای و اختلاف 27 هزار و 815 رای نسبت به نفر دوم در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خرم آباد توانست وارد شورای شهر شود. 

داستان پدیده انتخاباتی شورای شهر خرم آباد از انگیزه تا پیروزی قاطع+ تصاویر
 
مردی که از دیروز به چهره اول فضای مجازی نیز تبدیل شده و تصویرش در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام دست به دست می‌شود تا همه از او به عنوان پدیده امسال انتخابات شورای اسلامی شهرها نام ببرند.

وی در خصوص جزییات بیشتر در مورد خود و دلیل انکه چرا در شورای شهر شرکت کرده در تارنمای خود این طور بیان می کند که:در ارتباط با نحوه تبلیغات انتخاباتی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و برنامه های رستمی نژاد منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر خرم آباد گفت و گوی مبسوطی با وی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

داستان پدیده انتخاباتی شورای شهر خرم آباد از انگیزه تا پیروزی قاطع+ تصاویر

**مدرک تحصیلی و سابقه کاری شما چیست؟

من 60 سال سن و چندین مدرک تحصیلی دارم ولی مدرکی که برای انتخابات شورای اسلامی شهر به فرمانداری خرم آباد تحویل دادم کارشناسی ادبیات فارسی است.

من از آغاز تحصیلات دبیرستانی بسیار بسیار پیشرفته بودم و به اندازه یک استاد با تجربه دانشگاه می توانستم تدریس کنم.

من در زمانی که هنوز دیپلم هم نداشتم احساس کردم خرم آباد و استان لرستان به من نیاز مبرم دارد لذا هرجا که حس کردم مفیدم با مسئولیت خودم بدون دریافت حتی یک ریال برای خدمت به مردم می شتافتم.

بعضی از عزیزانی که شاگرد من بودند راجع به من مطالبی نوشته اند؛ در یکی از این مطالب نوشته اند ما در منطقه سراب دوره چگنی دبیرستانی بدون دبیر توانا و کارآمد و فضای مناسب آموزشی داشتیم.

داستان پدیده انتخاباتی شورای شهر خرم آباد از انگیزه تا پیروزی قاطع+ تصاویر

 رستمی هفته ای یک روز، روزهای یکشنبه می آمد و از هفت صبح تا 9 شب فی سبیل الله بدون غذا و استراحت سرپا می ایستاد و به جای 14 نفر، 14 ساعت کار می کرد.

من یادم می آید که در آن دوران دست هایم با گچ آزرده می شدند ولی احساس خستگی نمی کردم چون در راه خدا، وطن و نظام خدمت می کردم.

دوشنبه ها به الشتر و سه شنبه ها به نورآباد می رفتم تا به دانش آموزان سواد بیاموزم، در آن روزها نه تنها هیچ مبلغی برای تدریس دریافت نمی کردم بلکه کرایه ام را هم از جیب خودم پرداخت می کردم.

داستان پدیده انتخاباتی شورای شهر خرم آباد از انگیزه تا پیروزی قاطع+ تصاویر

خدمت به آب و خاک لرستان که زادگاه من و پاره تن ایران است برایم افتخار بود.

**چطور به بازار ورود کردید؟

برای امرار معاش وارد بازار شدم. به رغم اینکه هنرهای زیادی داشتم ولی گلایه نکردم که چرا گشنه یا تشنه ام.

سعی کردم با ورود به عرصه تدریس سابقه ای برای خودم دست و پا کنم ولی متاسفانه افرادی جای من را گرفتند و قسمت نشد در این راه فعالیت کنم.

قصد داشتم از طریق بازار، درآمد کسب کنم البته این کار را برای سرگرم کردن خودم انجام می دادم تا مبادا قاطی گروه های منحرف شوم.

وقتی برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر رفتم، گفتند این آدم خیلی خوبیه ولی حیف که لاله و حرف نمی زنه.

خواهرم به آنها گفت اتفاقا این لال نیست منتهی هم کلام با منحرفان، بدها و اوباش نمی شود و اگر فرد مقابل او انسان مخلص و عزیزی باشد با او هم کلام می شود.

**علت رای بالای مردم به شما چیست؟

اول کار خدا دوم بلوغ سیاسی و بصیرت مردم بود که بنده با رای بالا پیروز انتخابات شدم.

مردم به نظام و وطن علاقه زیادی دارند و برای پاسداشت خون شهدا پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند.

مردم مرا می شناختند و می دانستند اهل تملق و چاپلوسی نیستم، نق نمی زنم و با فقر و تنگدستی وارد صحنه رقابت شدم.
ویلیام شکسپیر می فرماید: تملق و چاپلوسی خوراک ابلهان است.

حتی یارانه نگرفته ام گفتم خون شهدا گرانبهاتر است. یارانه هرگز

در روند فعالیت های انتخاباتی شما هزینه ای شد؟ اگر شد چقدر بود و به چه صورت؟

من هیچ مبلغی برای تبلیغات انتخاباتم هزینه نکردم. جرج واشنگتن قصد داشت با رعایت عدالت حقوق سیاه پوستان را بدهد. 

به گفته وی: who can make everything from nothing? که ترجمه آن می شود چه کسی می تواند همه چیز از هیچ بسازد؟ من با توکل به خدا با هیچ هزینه ای پیروز انتخابات شدم.

برخی افراد باور نمی کردند من بتوانم این پیروزی را بدست آورم البته یک ابتکار داشتم.

برخی گاوهای زیادی برای کسب رای کشتند، برخی هزاران پرس غذا دادند و برخی نیز از هیچ تخریبی علیه من فروگذار نکردند ولی موفق نشدند.

برخی عنوان کردند کسی باید کاندید شورای شهر شود که آبروی نظام را جلوی مردم و بیگانگان نبرد.

من با صداقت وارد کارزار انتخابات شدم حتی چهار گنجشک هم برای کسب رای نکشتم چه برسد به گاو.

وی ادامه داد:"یک ضرب المثل انگلیسی هست می گه؟ honesty is the best polisy که ترجمه آن می شود صداقت و درستی بهترین روش و سیاست است."

**برخورد شما با سایر نامزدها در جریان تبلیغات انتخابات چگونه بود؟

من ستاد نداشتم و طبق برنامه ریزی قبلی مسیرهایی را برای پیاده روی و تبلیغ خودم انتخاب می کردم مثلا می گفتم امروز را باید از محله ماسور تا دره گرم خرم آباد پیاده روی کنم؛ در این مسیر از جلوی ستاد برخی نامزدها عبور می کردم البته به هیچ عنوان قصد مزاحمت نداشتم فقط ستادهای آنها در مسیر حرکت من بودند.

برخی مواقع بنر را جمع می کردم می گفتم نکند به سایر نامزدها بر بخورد؛ از کنار ستادهای نامزدها که می گذشتم به آنها خدا قوت می گفتم البته دست من خالی نبود وگرنه به آنها گل هم می دادم.

ابتدا طرفداران نامزدها وقتی مرا جلوی ستادها می دیدند در حالیکه در حال قورت دادن شیرینی بودند فریاد می زدند رستمی رستمی حمایتت می کنیم یا می گفتند رستمی باسواد صدای تو قلب ماست.

من چهار روز به صورت فشرده تبلیغ کردم بعد از این تبلیغات نامزدها متوجه محبوبیت من در سطح شهر شدند و از من می خواستند برایشان تبلیغ کنم به من می گفتند بیا در ستاد، دست مرا بلند کند تا مردم ببینند. من هم به آنها گفتم ببخشید من فقط برایتان دعا می کنم.

برخی مادر برخی پدر و برخی فامیل خود را می فرستادند پیش من تا از آنها حمایت کنیم.

دعا عربی است ما در فارسی به دعای خیر می گوییم آفرین و به دعای شر می گوییم نه آفرین که این الف صیقل می خورد و به نفرین تبدیل می شود.

من به سایر نامزدها می گفتم برایتان دعا می کنم ولی به آنها نمی گفتم کدام دعا. من دعا می کردم خدایا هرکدام که اهل زد و بند است انتخاب نشود.

**اگر رئیس شورای شهر شوید برنامه شما برای مدیریت شورا چیست؟

من به کمک شما، نخبگان، عزیزان در هر سمت و تخصصی احتیاج دارم؛ من از خدا و شما کمک می گیرم البته کار گذشتگان را نفی نمی کنم.

شورا 91 سال سابقه دارد اول انجمن شهر بود بعدا شوراهای ایالتی ولایتی و بعد به شورای اسلامی شهر تبدیل شد.

من خطر کردم و وارد این کار خطیر شدم انشاالله رو سفید باشم.

**ضعف شورای شهر قبلی را چه دیدید؟

به رغم اینکه خیلی از اعضای شورای شهر قبلی را دورادور می شناختم ولی با شم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود تشخیص می دادم که خیلی از آنها اصلا تخصص ندارند.

البته شاید به خاطر معذورات فامیلی و قبیله ای جدی کار نمی کردند؛ در یکی از همایش ها که در خدمت مسئولان بودم به آنها گفتم در خرم آباد دریافتی مالیات فقط هفت درصد است که این موضوع به طور قطع نشان از ضعف ها و رودربایستی ها بوده است.

مگر ما مسلمان و شیعه امام علی (ع) نیستیم. آدم باید خدا را حاضر و ناظر بداند و اگر کسی نمی تواند کاری انجام دهد بهتر است مسئولیت را رها کند.

**انگیزه شما برای ورود به انتخابات شورای شهر چه بود؟

انگیزه من برای ورود به این عرصه، کشته شده آن دانشجوی دختر در آبان ماه سال گذشته بود.

در آن حادثه فکر می کردم که این دختر می توانست یک نفر از اعضای خانواده من باشد و این اتفاق تاثیر بسیار عمیقی در من گذاشت.(آبان ماه 95 در جریان سیل خرم آباد، یک دختر دانشجوی ایلامی در سطح شهر غرق شد و جان باخت)داستان حضور من در این انتخابات و برخورد متفاوت مردم، دوستان و آشنایان با این جریان، همواره سرگذشت جوجه اردک زشت را برایم تداعی می کند.

افراد و حتی بعضا نامزدهای انتخاباتی بسیاری با من تماس می گرفتند و درخواست می کردند که در جلسات و همایش هایی که به خاطر ما برگزار شده است شرکت کنم اما من در جواب این درخواست ها می گفتم هر زمان فرمانداری با من در این مورد هماهنگ کرد، شرکت خواهم کرد.

**صحبت پایانی شما چیست؟

مردم شریف و شهید پرور، مردم بابصیرت و فهیم خرم آباد، شما با یاری رساندن به من در این انتخابات چشم جهانیان را خیره کردید و با اتنخاب بجای خود به برادر کوچک و خدمتگزار خود فرصت ادای دینی که به گردنش هست را عطا فرمودید و امیدوارم که به یاری خدا بتوانم برای شما خدمتگزار لایقی باشم.

من هرگز در راه خدمت، آبادی و زیباسازی شهر یک میلیمتر قدم واپس نخواهم گذاشت و هرگز درمقابل دشمنان کشور کوتاه نخواهم آمد.

زبان من قاصر و الکن است از این همه همت، پایداری و خرد شما؛ از کلیه مسئولان در هر نهاد و لباسی که امنیت انتخابات را برعهده داشتند نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
درود بر مردم عزیز خرم اباد
به امید موفقیت روز افزون همه ی لرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
احسنت به جناب رستمی و مردم با شعور خرم آباد