مسئول فوریت های پزشکی شهرستان خاش خبر داد

۱۱ کشته و مجروح بر اثر واژگونی خودروی پراید و پژو در خاش/ تخطی از سرعت مطمئنه علت حادثه

مسئول فوریت‌های پزشکی شهرستان خاش گفت: بر اثر واژگونی ۳ دستگاه خودروی پراید و پژو در محورهای مواصلاتی این شهرستان ۲ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عليرضا سرگزی  اظهار كرد: بر اثر واژگونی 2 دستگاه پرايد در محورهاي مواصلاتي خاش به ايرانشهر و بخش ايرندگان در اثر شدت ضربات وارده یکی از سرنشینان پرايد در دم جان خود را از دست داده و 4 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
 
وی با بيان اينكه اکنون حال مصدومین رو به بهبودی است، گفت: در این حادثه بلافاصله دو دستگاه آمبولانس بين راهی ايرندگان به محل حادثه اعزام و مصدومین را به بیمارستان امام خمینی (ره) خاش منتقل کردند.

سرگزی همچنين از واژگونی يك دستگاه پژو در محور خاش به زاهدان( نزديك روستای دجنگ) خبر داد و بيان كرد: در اين حادثه يك نفر در دم جان باخت و 5 نفر نيز مجروح شدند كه توسط دو دستگاه آمبولانس بين راهی كوشه و دهپابيد به بيمارستان خاش منتقل شدند.

وی ادامه داد: اورژانس خاش در هر شرایطی در راستای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان آمادگی دارد و در کمترین زمان ممکن در امر خدمات درمانی اقدام کرده است.

پلیس علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در  کنترل خودرو اعلام کرد.

رییس پلیس راه شهرستان خاش اظهار کرد: علت حادثه تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در  کنترل خودروها بوده كه اين 3 خودرو از مسیر خارج و در شانه خاکی راه واژگون شد.

 یک سوم تصادفات به واژگونی منجر شده‌اند

سروان نعمت علیزاده برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم عبور، خستگی و خواب‌آلودگی راننده، انحراف به چپ و غیره را در صدر علل بروز حوادث رانندگی در جاده‌های کشور دانست و تصریح کرد: از میان تصادفات رخ داده در جاده‌ها بیش از یک سوم این تصادفات به واژگونی منجر شده‌اند.

وي ادامه داد: رانندگان از رانندگی در وضع خواب‌آلودگی و خستگی بپرهیزند و جان خود و سایر سرنشینان خودرو را به مخاطره نیندازند و از رانندگی در مدت طولانی خودداری و پس از هر ساعت رانندگی، چند دقیقه استراحت کنند.

وی اظهار کرد: دو طرفه و کم عرض بودن جاده های ارتباطی از جمله علل بروز سوانح رانندگی در این استان و شهرستان خاش است.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.