خواسته هایی که زنان از مردان دارند

زنان قبل و بعد از ازدواج از همسران خود انتظاراتی دارند که تحقق یافتن یا نیافتن آنها می‌تواند به شدت درانتخاب مرد زندگی آن‌ها و یا حتی طلاق و جدایی از همسر موثر باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ زنان جوان معمولاً دیدی بیش از حد اغراق شده نسبت به ازدواج دارند و مرد رویاهای آنها باید خصوصیات منحصر به فردی داشته باشد.

هرچند عده زیادی از دختران هم دیدی منطقی برای ازدواج دارند و خواسته‌ها و انتظارات غیرعادی ندارند.

اما پس از ازدواج هر زنی از همسرش خواسته هایی دارد، انجام این خواسته‌ها از سوی مرد می‌تواند به داشتن یک زندگی سعادتمندانه، پرورش فرزندان موفق و حفظ بقای خانواده کمک کند. 

از جمله این خواسته‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

شوهر باید عاشق همسر خود باشد، قانونی طلایی و تاثیر گذاری در هر زندگی خانوادگی وجود دارد و آن این است که خوشبختی درخانواده در گرو عشق بین زن و شوهر است. 
هرچقدر هم که مشکلات زندگی، کار، گرفتاری‌های روزمره و حتی اختلاف سلیقه وجود داشته باشد بازهم مرد باید عاشق همسر خود باشد و عشق خود را به او ابزار کند. این کار می‌تواند از طریق ادای کلماتی، چون تشکر و سپاسگزاری باشد یا از طریق خرید هدیه، یک شاخه گل یا حتی کمک در انجام کارهای خانه، به این ترتیب زن امید وانگیزه فراوانی پیدا می‌کند و سلامت جسمی و نیز روحی وی حفظ می‌شود.

اگر عاشق همسر خود نیستید نمی‌توانید به دروغ خود را عاشق معرفی کنید. بسیاری از زندگی‌ها به دلیل دروغ زوجین به همدیگر در امور احساسی به بن بست و نابودی رسیده است. برای ازدواج و پس از آن باید عاشق همسرتان باشید و شریک او در سختی‌ها و خوشی‌های زندگی باشید. به پیشرفت همسرتان کمک کنید و هرگز او را با هیچ کس مقایسه نکنید تا برایتان همیشه در قله اوج قرار داشته و انتخاب قلبی شما او باشد.

هر فردی همزمان با بالا رفتن سن دارای ویژگی‌ها و عادات روحی خاص خود می‌شود، هرچه فرد دیرتر ازدواج کند نهادینه شدن احساسات و اعتقادات در وی بیشتر رخ می‌دهد و به همین دلیل تغییر دادن او مشکل‌تر می‌شود.

برخی از زنان عادت‌های همسر خود را نمی‌پسندند و می‌خواهند او تغییر کند. مردی که به دلیل عشق و علاقه‌ای که به همسرش دارد مطابق خواسته‌های معقول او خود را عوض کند و یا حتی اگر نتواند تلاش خود را تا حد امکان انجام دهد مردی رویایی و بی نظیربرای همسرش است.

انجام کار خانه و مراقبت از فرزندان تنها وظیفه زنان نیست، زندگی خانوادگی بر پایه همکاری و مشارکت زن و مرد برای انجام فعالیت‌های مشترک، چون کار و کسب درآمد، مراقبت از فرزندان و رسیدن به موفقیت است.

زنان از همسران خود انتظار دارند در کارهای خانه، رسیدگی به فرزندان، خرید، آشپزی، شست و شوی البسه، اتوکشی لباس ها، نظافت منزل، بردن ماشین به تعمیرگاه و کارواش و مواردی مانند این به آنها کمک کنند.

مردانی که به همسران خود کمک نمی‌کنند، به تدریج زن دچار افسردگی، ابتلا به مشکلات جسمی، ناامیدی و بی انگیزگی می‌شود و این می‌تواند تهدیدی جدی برای زندگی خانوادگی آن‌ها باشد.

در یک زندگی خانوادگی سعادتمندانه زن و شوهرباید تقسیم وظایف کنند و به همدیگر کمک کنند.

مردانی که به همسران خود اهمیت می‌دهند و آنها را شایسته و سزاوار بهترین‌ها می‌دانند، مردانی که کمک به همسر را بالاتر از رسیدگی به سرگرمی‌های خود مانند تماشای مسابقات ورزشی می‌دانند، مردانی که اشتباهات همسرشان را می‌بخشند و هرگز او را متهم نمی‌کنند.

 مردانی که به حرف همسرشان در کمال بی طرفی گوش می‌کنند و به او راه حل‌های مفید پیشنهاد می‌کنند و یا حداقل به سخنان او گوش می‌کنند ومشکلات او برایشان مهم است.

مردانی که آموخته‌های باارزش خود در طول سال‌ها را به همسرشان می‌آموزند تا او نیز در مسیر زندگی موفق شود می‌توانند از داشتن زندگی خانوادگی موفق لذت ببرند.

منبع: familyshare

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار