سخنگوی رسمی انصارالله یمن ادامه دیدارها با سازمان ملل را تا زمانی که مقامات این سازمان نتوانند به تعهدات انسانی و اخلاقی خود متعهد باشند، کاری بیهوده دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن ادامه دیدارها با سازمان ملل را تا زمانی که مقامات این سازمان نتوانند به تعهدات انسانی و اخلاقی خود متعهد باشند، کاری بیهوده دانست.

عبدالسلام تاکید کرد ادامه دیدارها با سازمان ملل تا زمانی که مقامات این سازمان نتوانند به تعهدات انسانی و اخلاقی خود یا اتخاذ موضع صریح در برابر متجاوزان متعهد باشند، کاری بیهوده است.

وی افزود سازمان ملل متحد جنایت های متجاوزان را پوشش می دهد و در همین حال به تعهدات انسانی و اخلاقی خود در خصوص پرداخت حقوق کارمندان که بر اثر جنایت متجاوزان قطع شده، عمل نکرده است.

محمد عبدالسلام تصریح کرد سازمان ملل متحد آشکارا از بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و بازگرداندن هزاران مصدوم، بیمار، دانشجو و یمنی هایی که بیش از یک سال است که راه بازگشت آنان بسته شده به کشور عاجز است.

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد سازمان ملل بر جنایات سعودی و اقدامات آن به انداختن بمب های خوشه ای و سمی که از نظر قوانین بین المللی ممنوع است، بر سر شهروندان و هدف قرار دادن غیر نظامیان و محاصره زمینی هوایی و دریایی یمن، سرپوش گذاشته است.

وی افزود: حل کامل و فراگیر، گزینه همیشگی ماست، هرچند سازمان ملل متحد در این زمینه حرکتی نمی کند مگر آنگاه که نیروهای متجاوز تمایل داشته باشند اینگونه به جهان وانمود کنند که عملیات گفتگوی سیاسی پا بر جاست.

محمد عبدالسلام گفت: هر زمان که ما با طرح های سازمان ملل همراهی کردیم، متجاوزان از پایبندی به تعهدات خود عقب نشینی کردند و سازمان ملل سکوت اختیار کرد و هیچ اقدامی نکرد و منتظر دور بعدی مذاکرات یا حمله نظامی آنها شد تا شاید مردم یمن را مجبور به بالا بردن پرچم تسلیم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار