کرمان؛

آموزش و پرورش، غنی ترین دستگاه اجرایی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش غنی‌ترین دستگاه اجرایی از نظر نیروی انسانی و سرمایه‌های مادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد محسن بیگی؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه توجه به سرمایه های مالی، مادی و انسانی لازمه توسعه هستنند افزود: سرمایه های انسانی با ارزش ترین سرمایه های یک کشور هستند که آموزش و پرورش نقش موثری در تربیت و پرورش این سرمایه مهم دارد.
وی سرمایه های اجتماعی و فرهنگی رابه عنوان دو نمونه از سرمایه های انسانی برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر چه در منابع مادی، معدنی و صنعتی پیشرفت شود، اما توجهی به منابع انسانی نشود توسعه در کشور حاصل نخواهد شد.
محسن بیگی با اشاره به اینکه اخلاقیات نسبی نیستند بلکه مطلق هستند گفت: راستگویی در نظر همه ی انسان ها مقدس و دروغگویی امری ناپسند است و اگر در جوامع به اخلاقیات توجه شود به سرمایه های اجتماعی خدشه وارد نخواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه عزتمندی و کرامت معلم از جایگاه صدقه دادن و یارانه دادن تامین نمی شود تصریح کرد: توانمندی معلم لازمه عزتمندی معلم است و عزت افراد وابسته به مادیات نیست بلکه نتیجه اعتبار افراد است.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش غنی ترین دستگاه اجرایی کشور از لحاظ مادی و نیروی انسانی است و هیچ دستگاهی در کشور ظرفیت هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد ندارد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار