شیراز؛

تشکیل تیم تخصصی برای ارتقای خدمات رسانی به بیماران پروانه ای

برای ارتقای خدمات رسانی به بیماران پروانه ای تیم تخصصی تشکیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر عبدالخالق کشاورزی قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تلاش است که با تمام توان و قابلیت های موجود، به بیماران پروانه ای کمک کند و  باید کاری کنیم که درد، رنج و ناراحتی این بیماران و خانواده هایشان کاهش یابد و از آن ها حمایت شود.

 
وی از پیگیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه خدمات دندانپزشکی، جراحی ترمیمی انگشتان و همچنین راه اندازی آزمایش های ژنتیک موردنیاز این بیماران خبر داد.
 
قائم مقام معاون درمان دانشگاه از تشکیل تیم پزشکی "ای بی" با حضور متخصصان و فوق تخصص های موردنیاز این بیماران در استان و راه اندازی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خبر داد.
 
کشاورزی یادآور شد: برای مرتفع شدن مشکلات اجتماعی و آموزشی مطرح شده از سوی خانواده بیماران، در آینده نزدیک نشست هایی با سازمان ها و ارگان های مرتبط برگزار می شود.
 
دکتر حسین درویشی بهلولی مدیر اجرایی معاونت درمان دانشگاه نیز ضمن بیان شیوه نامه برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، گزارشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای بسته خدمتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای بیماران ای بی را ارائه کرد.
 
وی افزود: در پی مکاتبه های انجام شده با درمانگاه ها و مراکز درمانی دانشگاه، در صورت مراجعه بیماران مبتلا به ای بی (EB)، ویزیت این بیماران بدون وقت قبلی و در سریع ترین زمان ممکن، از سوی پزشک متخصص انجام می شود.
 
اپیدرمولازیز بلوزا (EB) یا بیماری پروانه ای یک بیماری نادر ژنتیکی ارثی است که در آن پوست و پوشش های داخلی بدن، حتی با سایش جزئی و با ضربه تاول می زند و تاول های دردناک و زخم های باز ایجاد می کند، پروانه ای، اصطلاحی است که برای بیماران ای بی ، به کار می‌رود و دلیل این نامگذاری این است که پوست همچون بال‌های پروانه شکننده می‌شود.
 
بیماری "ای بی" قابل مقایسه با سوختگی درجه سه است که این بیماری به هیچ عنوان واگیردار نیست و شیوع آن در میان مردان و زنان به یک اندازه است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار