ساری،

مصرف 3 برابری برق در تابستان

مصرف برق تابستان ها در مازندران 3 برابر افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم شهابی مديرعامل توزيع برق مازندران از حدود 3 برابری مصرف برق مازندران در تابستان خبر داد و گفت: بيشترين مصرف برق در تابستان به دليل استفاده فراوان از كولر و اسپيلت است. افزایش مصرف برق در تابستان در برخی موارد به دلیل عدم دقت در نگهداری وسائی است که در مورد کولر، تمیز کردن و پاک کردن فیلترهای کولر و اسپیلت تأثیر فراوانی در کاهش مصرف برق و افزایش سرما دارد که باید به این نکته مهم توجه ویژه اعمال شود.

وی با بیان اینکه باید تمیز کردن فیلترها در ادارات و مساجد با قوت بیشتری انجام شود و در آستانه فصل گرما به این مهم توجه شود، افزود: فرهنگ‌ سازی در این بخش را باید افزایش دهیم.

مدیرعامل توزیع برق مازندران گفت: با تمیز کردن فیلتر، 30 درصد خنکی افزایش یافته و تا 25 درصد در مصرف برق صرفه ‌جویی می‌ شود.

شهابی افزود: در تابستان به دلیل گرمای هوا مجبوریم که کولر، اسپیلت و کولر روشن کنیم اما مجبور نیستم همزمان اتو، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و بقیه لوازم برقی را روشن کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل ما در تابستان، مشکل انتقال نیست بلکه مشکل در مصرف برق است، گفت: در مازندران کمبود برق نداریم اما وقتی مصرف در نقطه و مکانی بالا برود با مشکلاتی نظیر خاموشی ‌ها، قطع برق، مصرف بالا و حتی سوختن دستگاه ‌های برقی مواجه می ‌شویم.

مدیرعامل توزیع برق مازندران افزود: مراقبت در لوازم برقی و کولر از مسائل مهمی است که در تابستان باید مورد توجه جدی قرار گرفته و درجه کولر را بین 20 تا 25 درجه نگه داریم.

شهابی گفت: درزگیری مناسب اطراف کولر، قرار نداشتن در معرض تابش مستقیم خورشید، سرویس به موقع و تمیز نمودن فیلترهای هوا، تأثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی دارند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار