کرمان؛

پیش بینی سنجش 30 هزار نوآموز پیش دبستانی در استان

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان پیش بینی کرد: نزدیک به 30 هزار نوآموز پیش دبستانی طی امسال مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، موسی برومند با اشاره به سنجش بیش از 56 هزار نو آموز بدو ورود به دبستان و سنجش 21 هزار نوآموز پیش دبستانی در تابستان و پاییز 95 گفت: بیش بینی می شود در طرح سنجش امسال با توجه به افزایش تعداد شهرستان ها و مناطق برگزار کننده طرح سنجش پیش دبستانی، نزدیک به 30 هزار نوآموز پیش دبستانی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

وی طرح سنجش را اولین و مهم‌ترین گام تعلیم و تربیت دانش آموزان دانست و افزود: آموزش و پرورش استثنایی به عنوان متولی اصلی این طرح، به شمار می رود.

برومند از عوامل پایگاه های سنجش خواست: در طول اجرای طرح سنجش تمام تلاش خود را به منظور اجرای هرچه بهتر به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب نیروی انسانی با تجربه و متعهد به عنوان آزماینده اولیه پایگاه های سنجش و ارائه آموزش های لازم به این افراد متناسب با جایگاه هر آزماینده در پایگاه از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استثنایی استان قبل از شروع طرح سنجش است.

برومند تصریح کرد: دوره های توجیهی عوامل پایگاه های سنجش استان برای آزماینده های تحصیلی، شنوایی، بینایی، مراقبان سلامت، مسئولان و منشی های پایگاه ها برگزار شده است تا آموزش های لازم توسط مدرسان مجرب آموزش و پرورش استثنایی و علوم پزشکی به این عوامل داده شود.

وی با اشاره به آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در خرداد ماه یادآور شد: علاوه بر ارزیابی و غربالگری نوآموزان بدو ورود به دبستان، نوآموزان پیش دبستانی نیز در تابستان امسال در پایگاه های سنجش برخی شهرستان ها و مناطق مورد ارزیابی قرار می گیرند.

برومند افزود: طرح سنجش سال 96 نیز کاملاً به صورت الکترونیکی برگزار و اطلاعات غربالگری اولیه و تخصصی نوآموزان در سامانه الکترونیکی سنجش توسط پایگاه سنجش ثبت و با حذف شدن کارت سلامت نوآموزان، نتایج حاصل از ارزیابی نوآموز از طریق سامانه سنجش به مدیران مدارس ابتدایی ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح سنجش امسال با توجه به لینک شدن دو سامانه سناد دانش آموزی و سنجش، نوآموزانی که مراحل سنجش را انجام نداده و یا به طور ناقص انجام دهند با مشکل ثبت نام در سامانه سناد در مدارس روبرو می شوند.

برومند تصریح کرد: در طرح سنجش امسال نیز همانند سال گذشته دریافت هزینه سنجش از طریق دستگاه های پایانه فروش در محل پایگاه های سنجش انجام می شود.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار