کرمانشاه؛

نظارت 73بازرس بهداشت بر بازار "رمضان" کرمانشاه

73 بازرس بهداشت به صورت ویژه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان نظارت خواهند کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: 73 بازرس بهداشت به صورت ویژه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان نظارت خواهند کرد.

بهمن خدادادیان با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان از هفته آینده و افزایش تقاضا برای خرید برخی اقلام، اظهار کرد: در همین راستا از یک هفته پیش از شروع ماه مبارک رمضان کلاس‌های آموزشی برای قنادی‌ها و کبابی‌ها برگزار شده است.

وی افزود: همچنین هماهنگی‌ لازم با دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات و اتحادیه اصناف صورت گرفته تا نظارت ویژه‌ای بر مراکز و واحدهای عرضه اقلام خوراکی شود.

این کارشناس بهداشت تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نظارت‌ها بصورت ویژه در مراکز عرضه حلیم و آش و زولبیا و بامیه و نانوایی‌ها خواهد بود و با آزمایشگاه‌ها نیز جهت ارسال نمونه‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی از حضور 73 بازرس در طرح نظارتی ویژه بهداشت بر بازار در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: اوج بار کاری دهه ابتدایی ماه مبارک خواهد بود که بسیاری افراد اقدام به تهیه اقلام خوراکی می‌کنند.

خدادادیان به تداخل صنفی در این ایام اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش فروش اقلام خوراکی مانند حلیم و آش در ایام ماه مبارک رمضان، برخی صنوف دیگر نیز اقدام به عرضه این اقلام می‌کنند که در صورت مشاهده حتما با این موارد برخورد خواهد شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به خریداری تجهیزات تشخیصی به میزان 500 میلیون تومان، گفت: با این تجهیزات به راحتی می‌توان روغن زولبیا و بامیه را آزمایش کرد و تست بار آلودگی بر روی سطوحی که مواد خوراکی روی آن طبخ یا سرو می شوند، سنجید.

وی افزود: همچنین با تجهیزات خریداری شده به راحتی میزان شوری و یا جوش شیرین موجود در انواع نان قابل سنجش است که این امر کمک خوبی برای بازرسان است.

 
انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.