رییس سابق سیا: روسیه به طور گستاخانه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده است!

جان برنان گفت از تابستان سال 2016 تلاش‌های مسکو برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرده است.

رییس سابق سیا: روسیه به طور گستاخانه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده است!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان برنان – رییس سابق سیا – امروز (سه شنبه) گفت در تابستان سال 2016 میلادی تلاش‌های مسکو برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به طور شفاف اعلام کردم. همچنین درباره این موضوع با الکساندر بورت نیکوف، رییس سرویس امنیت فدرال روسیه بحث و تبادل نظر کردم. 

برنان که در جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شهادت می‌داد، افزود: باید برای همه آشکار شود که علی رغم هشدارهای صریح ما به مسکو، روسیه به طور گستاخانه در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 مداخله کرده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: معتقدم، من اولین مقام آمریکایی بودم که موضوع مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را با روس‌ها مطرح کردم. من در چهارم ماه اوت سال گذشته (14 مرداد ماه سال 95) درباره این موضوع با رییس امنیت فدرال روسیه گفت و گو کردم. 

رییس سابق سیا در ادامه گفت: من در ماه اوت و سپتامبر همان سال (مرداد و شهریور) موضوع دخالت روسیه در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری را با رهبران جمهوریخواه و دموکرات کنگره در میان گذاشتم. همچنین این موضوع را به عرض باراک اوباما، رییس جمهور وقت و دیگر مقامات ارشد آمریکا رساندم. 

شایان ذکر است، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه ( 30 روز منتهی به 11 بهمن) به این نتیجه رسیدند که مسکو تلاش کرده است کارزار انتخابات ریاست جمهوری را به سمت دونالد ترامپ، نامزد وقت جمهوریخواه سوق دهد. این مداخله شامل هک و انتشار ایمیل‌های مقامات ارشد حزب دموکرات بوده است. با این وجود، مسکو همیشه اتهامات مقامات آمریکایی را رد کرده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار