رییس جمهور فیلیپین: ترامپ دوست من است؛ اما خواهان معامله با روسیه و چین هستم

رودریگو دوترته اعلام کرد با آمریکا مشکلی ندارم اما سیاست خارجی‌ام عوض شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رودریگو دوترته – رییس جمهور فیلیپین – در سفر به روسیه اعلام کرد من با آمریکا مشکلی ندارم و ترامپ دوست من است؛ اما سیاست خارجی‌ام عوض شده و خواهان معامله با روسیه و چین هستم. 

بر این اساس، دیروز (دوشنبه) دوترته سفر 5 روزه خود به روسیه را آغاز کرد. رییس جمهور فیلیپین در بدو ورود اعلام کرد موضوعات دفاعی و امنیتی در دستور کار گفت و گوهای دو طرف قرار دارد. 

دوترته در مصاحبه با رسانه‌های روسی سخنان پیشینش را تکرار کرد و گفت: کشور من خواهان اتحاد با روسیه و چین است. وی تاکید کرد: من مشکلی با آمریکا ندارم. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دوست من است؛ اما سیاست خارجی من تغییر کرده است. من خواهان تعامل با روسیه و چین هستم زیرا جهان غرب دارای گفتار دو پهلو است. 

وی افزود: طوری با من رفتار می‌کنند گویی هنوز مستعمره آنها هستیم. حتما شوخی می‌کنند! ما هم اکنون کشوری مستقل هستیم. من خواهان برخوردی همراه با احترام با کشورم هستم. 

رییس جمهور فیلیپین به طور شفاف اعلام کرد سیاست خارجی کشورش به سمت استقلال پیش می‌رود. 

دوترته دیروز اعلام کرد علاقه‌مند به خرید بالگرد، هواپیما و تسلیحات هدایت شونده از روسیه به منظور مقابله با شورشیان در سرتاسر فیلیپین هستم. در سفرم به روسیه پوتین را برای عرضه تسلیحات به کشورم ترغیب خواهم کرد. 

پیش‌تر کرملین اعلام کرده بود قرار است ولادیمیر پوتین در 25 ماه می (4 خرداد ماه) با همتای فیلیپینی خود دیدار و گفت و گو کند. انتظار می‌رود نتیجه این گفت و گوها منجر به امضای بسته‌ای از اسناد میان دو طرف شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار