اصفهان؛

4 طرح در منطقه 3 شهرداری اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان گفت: امروز 4 پروژه در منطقه 3 شهرداری اصفهان به بهره‌برداری می‌رسند که اعتبار آن‌ها به 58 میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین کارگر  امروز در نشست خبری پروژه‌ها و برنامه‌های منطقه 3 در سال 96 گفت: منطقه 3 شهرداری اصفهان در بخش مرکزی شهر با مساحتی حدود 1100 هکتار قرار دارد.

وی با بیان اینکه حدود 110 تا 120 هزار نفر جمعیت در منطقه 3 شهرداری ساکن هستند، افزود: عملیات عمرانی که باید در این منطقه انجام شود از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که بافت قدیمی، گردشگری و غیره است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بحث مرمت ابنیه تاریخی در دستورکار این منطقه شهرداری قرار دارد و برای نمونه خانه استاد همایون توسط این منطقه در هفته نکوداشت اصفهان بازسازی شد و در اختیار فرهنگستان ادب قرار داده شد.

وی تأکید کرد: مرمت مسجد امام علی (ع)، مقبره بابا قاسم و مرمت دیگر آثار باستانی ازجمله فعالیت‌های این منطقه شهرداری اصفهان بوده؛ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا تعداد گردشگران در سال جاری در اصفهان به 200 هزار نفر برسد.

کارگر ادامه داد: در سال 95 بودجه منطقه 3 شهرداری اصفهان 170 میلیارد تومان بود که این میزان به 220 میلیارد تومان توسط این منطقه در سال گذشته افزایش داشت که همه این بودجه‌ها به صورت نقدی نبوده‌اند.

مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این منطقه در بحث پارکینگ مشکلات بسیاری وجود داشت، بر این اساس خیابان آیت‌الله خراسانی با پارکینگ زیرسطحی حدفاصل خیابان باغ گلدسته تا خیابان استانداری احداث شد، خیابان آیت‌الله صافی از دیگر پروژه‌های شاخص این منطقه بود که در کوچه کمرزرین این خیابان احداث شد و امروز این خیابان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: شهرداری منطقه سالن کشتی را در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع در بافت قدیمی جویباره ساخته شد که امروز به بهره‌برداری می‌رسد و از پروژه‌های شاخص منطقه 3 شهرداری اصفهان در بحث ورزش بوده است؛ در سال گذشته 30 میلیارد تومان منطقه 3 شهرداری اصفهان در خصوص آزادسازی این منطقه هزینه کرده است که این هزینه‌ها به صورت نقدی، غیر نقدی و غیره بوده است.

کارگر افزود: با توجه به سرانه کمی که منطقه 3 شهرداری اصفهان در خصوص فضای سبز داشت، نیروهای این منطقه مصمم شدند تا مادی‌های این منطقه را احیا کند که این کار به خوبی دنبال شد.

مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان با بیان اینکه 155 میلیارد تومان اعتبار برای پیاده‌روی سازی چارباغ عباسی حدفاصل میدان امام حسین (ع) در نظر گرفته شد که فاز اول آن انجام شد، عنوان کرد: فاز اول پیاده‌روسازی خیابان چهارباغ انجام شد که این پروژه تا به اینجا با هزینه 2 میلیارد و 700 تومان انجام شده و تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کارگر در پایان با بیان این که امروز 4 پروژه در منطقه 3 شهرداری اصفهان به بهره‌برداری می‌رسند که اعتبار آن‌ها حدود 58 میلیارد تومان بوده است، ابراز کرد: خیابان آقا نورالله نجفی یکی از خیابان‌هایی است که در منطقه 3 قرار گرفته و آزادسازی آن باید انجام می‌شد که تا به حال 60 درصد آزادسازی آن انجام شده و این آزادسازی جزو اولویت‌های منطقه 3 شهرداری اصفهان در سال 96 بوده است.

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.