ساعی در نطق میان‌دستور:

حضور حماسی مردم در انتخابات با مطالبه‌گری از دولت تکمیل می‌شود

نماینده مردم تبریز گفت: موفقیت دولت با حضور حماسی در انتخابات پایان نمی‌پذیرد و باید مطالبه‌گری و انتقاد سازنده از دولت هم در کنار آن باشد.

حضور حماسی مردم در انتخابات با مطالبه‌گری از دولت تکمیل می‌شود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در نطق میان دستور مجلس با بیان اینکه مردم آذربایجان همگام با سایر مردم در 29 اردیبهشت در شکوه حماسی حمایت از آرمان‌های نظام اسلامی به میدان آمدند، گفت:‌ این اقدام همانند اقدام تاریخی مردم آذربایجان در جنبش تنباکو بود که با سردارانی هچون ستارخان و باقرخان و بعدها در دوران جنگ تحمیلی با سردار باکری برای تأمین منافع ملی نقش بی‌بدیل را ایفا کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه چند هفته پیش به خاطر سیل در آذربایجان تذکر دادم که ما از مدیریت بحران در آذربایجان ناامید شده‌ایم و حتی در ثبت نام انتخابات هم دچار بحران می‌شویم، اظهار داشت: عده‌ای با لبخند این حرف را شنیدند و من حالا عرض می‌کنم این ضعف مدیریت تا آنجا پیش رفت که آرای قابل توجهی از شهروندان اخذ نشد و این بار نمی‌توان در مقابل این ضعف با لبخند گذشت.

نماینده مردم تبریز با تأکید بر اینکه اتحاد رمز پیروزی مردم ایران است، بیان داشت: تنها دموکراسی واقعی در منطقه پر آ‌شوب غرب آسیا، آسیا را در برابر دیدگان جهانیان نمایان ساخته است و گونه جدیدی از همزیستی گروه‌های مختلف قومی و دینی را عرضه نموده است که هدفی مشترک به نام اعتلای ایران را دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ملت ایران ملتی یکپارچه است، اظهار داشت: مردم با حضور آ‌گاهانه خود در انتخابات خط بطلانی بر خط کشی‌های ساختگی کشیدند و به همگان گوشزد کردند که هیچ گاه در تلاش برای تقابل میان مردم و گروه‌های جمعیتی نباشند و بدانند که دوران دو قطبی‌سازی‌های دروغین و سوء استفاده از اختلاف افکنی میان مردم ایران به پایان رسیده است.

نماینده مردم تبریز با اشاره به کسانی که با استفاده از فضای هیجانی روزهای انتخابات در صدد فاصله انداختن بین ملت با برچسب‌های شهری و روستایی بودند ولی دیدند که ملت فهیم ایران در یک چیز وحدت دارند و آن هم پس زدن کسانی است که جز عیب جویی از نظام برای رسیدن به مقاصد خود کار دیگری بلد نیستند و مردم ایران با گفتمان قانون گرایی با اکثریت قاطع خط بطلانی بر سایر گفتمان‌ها کشیده‌اند.

ساعی تصریح کرد: اکنون به پاس این حضور حماسی بر ما مسئولین نظام فرض است که با قدردانی از این نعمت بزرگ که با حضور خود به بی‌دانشی نه گفتند سر تعظیم فرود آ‌وریم.

نماینده مردم تبریز با اشاره به پیروزی روحانی در انتخابات بیان داشت: این پیروزی را تبریک می‌گویم و امیدوارم او در مسیر عهدی که با مردم بسته است موفق باشد و با عنایت به رهنمودهای رهبر انقلاب، جوانان، زنان و فرهیختگان کابینه‌ای مقتدر و موثر را تشکیل دهد و راه توسعه ایران را ادامه دهد.

ساعی پیروزی روحانی در انتخابات اخیر را حاوی مفاهیمی گسترده خواند و تأکید کرد: این رویداد نخبگان سیاسی را به تأمل در این واقعه وامی‌دارد که مهم‌ترین این مفاهیم تأکید مردم بر حل مسالمت آمیز منازعات بین المللی با استفاده از تجربیات قبل مانند برجام و رفع تحریم‌های غیرهسته‌ای در قالب مذاکره و بهره‌گیری از دیپلماسی موثر و ادامه روند مبارزه با فساد و گسترش آزادی‌های مدنی و اجتماعی و تداوم مسیر اتصال به فناوری‌های نوین و شبکه‌های اینترنتی است.

وی لوازم بانشاط تر و قدرتمندتر شدن دولت تدبیر و امید را بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در دولت دوازدهم برشمرد و تأکید کرد: باید توجه داشت که دولت نمی‌تواند در پیشبرد هیچ امری از امور محوله به موفقیت دست یابد مگر اینکه حضور،‌ حمایت و پشتیبانی وجود داشته باشد و این امر با حضور حماسی در انتخابات پایان نمی‌پذیرد مگر مطالبه‌گری و انتقاد از دولت در کنار آن وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: منتقدین دولت که تا دیروز خود را به عنوان رقیب در جناحی دیگر معرفی می‌کردند دست دوستی رئیس جمهور منتخب را پس نزنند و با همکاری خود پیشرفت کشور را رقم زنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار