جباری: رقم قرارداد های بازیکنان را نمی توان پایین آورد/ خدا دلالان فوتبال را نبخشد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال معتقد است روند قیمتی بازیکنان فوتبال با دخالت دلالان بالا رفته و دیگر نمی توان آن را پایین آورد.

جباری: رقم قرارداد های بازیکنان را نمی توان پایین آورد/ خدا دلالان فوتبال را نبخشد

علی جباری در گفتگو با  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره نقش دلالان در قیمت‌های بالای بازیکنان گفت: خدا این دلالانی‌ که تمام فوتبال ما را به هم ریختند نبخشد‌ و معتقدم فدراسیون باید فکر اساسی‌ برای این مسئله کند و از ورود دلالان به فوتبال کشورمان جلوگیری کنند، همچنین باشگاه‌ها نباید با دلالان معامله کنند و باز‌یکن به طور مستقیم با کادر فنی برای حضور در تیم صحبت داشته باشد متأسفانه دلالان‌ در فوتبال ما زیاد شده و رقم‌های نجومی‌ که عنوان می‌شود در حد بیشتر بازیکنان نیست.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره اینکه با توجه به سطح فوتبال در ایران حق بازیکنان از لحاظ مالی چقدر است افزود: در حال حاضر انقد‌ر رقم‌ها بالا رفته و منطقی نیست رقمی را تعیین کنم و این مسئله خوب نیست چراکه رقم تعیین بعدها گله ایجاد می‌کند اما باید بگویم رقم‌ها در حال حاضر در فوتبال ایران خیلی بالاست و این شکلی به خود گرفته که دیگر نمی‌شود این ارقام را پایین آورد و به نظر من کلاً‌ باید منصفانه‌ باشد و باشگاه‌ها پرداختی‌هایی به بازیکنان داشته باشند که آن بازیکنان در حد آن پول باشند اما متأسفانه خیلی از بازیکنان لیگ‌ برتر ما پول‌هایی که می‌گیرند در حد آن رقم نیستند و عامل آن هم وجود همین دلالان و لابی‌ها است و به نظر من باید جلوی آنها را گرفت.

وی در مورد عملکرد جام‌جهانی جوانان و عملکرد این تیم اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم تیم جوانان ما تا به اینجا خوب حرکت کردند و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم و معتقدم باید به آنها بیشتر بها داده شود چراکه آنها آینده فوتبال هستند و باید روز به روز برای آینده فوتبال‌ ما بهتر شوند.

وی درباره وضعیت نقل و انتقالات، وضعیت پرداخت و جذب بازیکنان در تیم‌های لیگ‌ برتری افزود: وظیفه باشگاه و مدیران این است که نقل و انتقالات را رفع و رجوع کنند و از طرفی در مورد دو تیم استقلال و پرسپولیس که درگیر رقابت‌های آسیایی هستند باید وضعیت جذب بازیکنان آنها نیز روشن شود و اینکه نقل و انتقالات طبق همان روال عادی انجام می‌شود اما در مقابل باید جذب بازیکنان حساب شده باشد و باز‌یکنانی جذب تیم شوند که به کار تیم بیایند و هر باز‌یکنی را نباید به تیم دعوت کرد و این مسئله را مسئولان باید نظارت بیشتری بر روی آن داشته باشند همچنین بهتر است مدیران باز‌یکنانی را که در نظر دارند جذب کنند توانایی‌های آنها را در نظر بگیرند.

وی درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: خوشبختانه تیم ملی فوتبال کشورمان در وضعیت مناسب و خوبی قرار دارد و با توجه به اینکه 4 تیم می‌توانند صعود داشته باشند به همین دلیل تیم ایران نیز به طور قطع یکی از تیم‌های صعود به جام جهانی خواهد بود و امیدوارم با صعود به جام جهانی بهترین‌ها را برای ما رقم بزنند.

وی درباره اینکه مربیان خارجی بهتر است یا داخلی نیز افزود: به طور حتم باید مربی خارجی داشته باشیم اما در مقابل مربیان داخلی ما نیز خوب هستند. به نظر من باید از تجربیات خارجی‌ها استفاده کنیم و در آن صورت فوتبال بهتری خواهیم داشت، به این ترتیب بهتر است مخلوطی از مربیان ایرانی و خارجی را در کنار هم داشته باشیم.

جبّاری در پایان درباره اینکه جذب بازیکنان خارجی باید چه روالی داشته باشد افزود: باشگاه‌هایی که در صدد جذب بازیکنان خارجی هستند باید مطالعه کافی درباره آن بازیکن داشته باشند و آن را زیر ذره‌بین قرار دهند تا مشخص شود این باز‌یکن در حال استراحت است یا در تیمش‌ فعالیت دارد و اینکه اصلا به درد خواهد خورد یا خیر؟ در طرف مقابل اینکه این باز‌یکن از چه توانایی‌هایی برخوردار است و نیمکت‌نشین هم نباشد به طور حتم اگر این اتفاقات در پیش نباشد باشگاه‌ها می‌توانند به راحتی با جذب بازیکنان خارجی مشکل تیمشان‌ را رفع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.