اهواز؛

ظرفیت بالای تولید نفت در مسجدسلیمان

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ظرفیت تولید نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان 169 هزار بشکه در روز برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ قباد ناصری ،مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اظهار کرد: با وجود گستردگی 27 هزار کیلومتر مربع حوزه  عملیاتی این شرکت با همدلی و هماهنگی کلیه بخش‌ها و قسمت‌های مختلف این شرکت اعم از عملیات  فنی خدمات و ستاد در سال گذشته بدون هرگونه حادثه قابل توجه توانستیم تعهد تولید را برآورده و به برآیند مثبت برسیم .

وی در تشریح عملکرد این شرکت در حوزه تولید نفت و گاز تصریح کرد: برنامه تولید شرکت‌های بهره‌بردار براساس یک برنامه و در چارچوب سیاست‌های شرکت ملی نفت و وزارت نفت تدوین و ابلاغ می‌شود که براین اساس ظرفیت تولید نفت این شرکت 169 هزار بشکه در روز است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با عنوان اینکه تولید در این شرکت با پیچیدگی فنی انجام می‌شود گفت :  به جز مخازن قلعه نار، کبود ، پلنگان و بالارود که از یک هزار و 370 به بعد مورد بهره‌برداری واقع شده‌اند بقیه مخازن این شرکت در زمره مخازن پیر و قدیمی قرار دارند.

ناصری افزود: با توجه به ناشناخته بودن رفتارها و واکنش‌های لایه های زیرین زمین، عمل به تعهدات تولید بسیار حساس و مستلزم جدیت و دشواری فراوان است.

وی متذکر شد:  یکی از پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی که با آن مواجه هستیم  وجود رودخانه و دریاچه‌های متعدد در حوزه عملیاتی این شرکت است.

ناصری گفت: وجود رودخانه‌های پرآب و خروشانی همچون کارون، دز،کرخه،کشکان، شاوورو بالارود،  به همراه سدهای شهید عباسپور،  مسجدسلیمان، گتوند، دز و کرخه در حوزه عملیاتی این شرکت سبب شده تا همواره با حساسیت بسیار یک‌هزارو 233 کیلومتر خط لوله اصلی و یک هزار کیلومتر خط لوله جریانی توسط بازرسان و کارشناسان فنی و خوردگی فلزات بررسی شوند تا حادثه منجر به نشت نفت و آلودگی منابع آبی و زیست محیطی به‌وجود نیاید .

وی ادامه داد : طی سال‌های اخیر وقوع سیلاب های بهاری رودخانه‌های کارون، دز و کشکان موجب بالا آمدن بی‌سابقه سطح آب رودخانه و بروز آسیب‌های جدی به خطوط لوله انتقالی این شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان  در پایان خاطرنشان کرد:  آمادگی قبلی به همراه هوشیاری و حضور به موقع نیروهای عملیاتی فنی خدماتی در محل حادثه مانع از تبدیل این حادثه به بحران شد و در شرایط نامساعد جوی همکاران پرتلاشم توانستند خط لوله آسیب دیده را بدون نفت‌ریزی و خسارت به محیط‌زیست در کوتاه‌ترین ترمیم کنند تا فرآیند تولید و انتقال نفت بدون هرگونه وقفه‌ای جریان یابد .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار