مصر دسترسی به 21 وبسایت خبری قطری را مسدود کرد

مصر به دلیل آنچه نشر اکاذیب خوانده است، 21 پایگاه اینترنتی قطری را در این کشور فیلتر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ مقامات امنیتی مصر دستور مسدود شدن ۲۱ پایگاه اینترنتی را در این کشور صادر کردند. دلیل این تصمیم محتوای پایگاه‌های اینترنتی بود که از تروریسم و افراط گرایی حمایت کرده و به نشر اکاذیب می‌پرداختند.

یک منبع عالی‌رتبه امنیتی مصر در این باره گفت: در میان پایگاه‌های اینترنتی مسدود شده، پایگاه شبکه الجزیره و همچنین پایگاه‌های العربیه، عربی ۲۱، الشعب و شبکه الشرق نیز به چشم می‌خورند.

عربستان نیز پیش از این، پایگاه‌های اینترنتی تمام روزنامه‌های قطری و پایگاه شبکه الجزیره را مسدود کرده بود. یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه امارات نیز از مسدود شدن تمام پایگاه‌های خبری قطر خبر داده بود.

مسدود شدن پایگاه‌های قطری در عربستان و امارات در پی آن صورت گرفت که خبرگزاری قطری "قنا" روز سه شنبه اظهاراتی جعلی از شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی"، امیر قطر، در مورد موضوعات مهم و حساس منطقه منتشر کرده بود. در نقل قول منسوب به شیخ حمد، از برخی سیاست‌های کشورهای حوزه خلیج فارس و مصر انتقاد شده بود.

خبرگزاری قطر بلافاصله صحت این اظهارات را تکذیب و اعلام کرد پایگاه اینترنتی آن از سوی افرادی ناشناس هک شده است.

رسانه‌های عربی با استناد به اظهارات نقل شده از شیخ حمد آل ثانی، به بازنشر این خبر و سخنان وی درباره ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا پرداختند. خبرگزاری قطر با انتشار بیانیه‌ای، این اظهارات را تکذیب کرد. 

در نقل قول از اظهارات امیر قطر آمده بود: ایران یک قدرت اسلامی است و عقلانی نیست با آن دشمنی شود. ایران یک قدرت اصلی برای حفظ ثبات در منطقه است.

یک منبع آگاه درباره مسدود شدن 21 پایگاه اینترنتی در مصر به رویترز گفت: این سایت‌ها با اخوان المسلمین در ارتباط بودند و یا از سوی قطر تامین مالی می‌شدند.

مصر همواره قطر را به حمایت از اخوان المسلمین متهم می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار