پیشنهاد ساخت فیلمی از شادی مردم تهران بعد از آزادی خرمشهر

فیلم‌سازان ما خودشان باید با عشق به سراغ رویداد مهمی همچون خرمشهر بروند نه اینكه به آن‌ها سفارش داده شود.

پیشنهاد ساخت فیلمی از شادی مردم تهران بعد از آزادی خرمشهر
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروانه معصومی، هنرمند پیش‌كسوت سینما و تلویزیون، با بیان اینكه منابع كافی از آزادی خرمشهر برای فیلم‌سازی موجود نیست،تاكید كرد: فیلم‌سازان ما خودشان باید با عشق به سراغ رویداد مهمی همچون خرمشهر بروند نه اینكه به آن‌ها سفارش داده شود.
 
این بازیگر پیش‌كسوت درباره فیلم‌سازی در سینما با موضوع آزادی خرمشهر گفت: ما در این زمینه منابع داریم اما نه به اندازه كافی كه بتوانیم خوب كار كنیم. متاسفانه اشغال خرمشهر خیلی ناگهانی اتفاق افتاد و مردم آنجا نتوانستند خیلی خودشان را جمع و جور كنند و به جایی پناه ببرند. من فكر می‌كنم قصه‌های این‌چنینی كه از اشغال خرمشهر تا آزادی باشد خیلی كم داریم؛ این در حالی است كه به نظرم تا وقتی قصه‌هایی از اشغال آنجا نداشته باشیم طبیعتا نمی‌توانیم برای آزادی‌اش هم كاری كنیم. متاسفانه ما در هر دو مورد منابع خیلی كمی داریم.
 
وی در پاسخ به اینكه چه پیشنهادی به فیلم‌سازان در این زمینه دارید، خاطرنشان كرد: پیشنهاد خاصی ندارم چون معتقدم فیلم‌سازان خودشان باید به مسائلی چون خرمشهر عشق داشته باشند و به سراغش بیایند. یك فیلم‌ساز باید همیشه در هر موضوعی عاشقانه كار كند. مسئله دیگری كه در این زمینه به نظرم مهم محسوب می شود، بحث هزینه‌های ساخت این‌گونه آثار است كه باید ببینیم هزینه‌ها چطور تامین می‌شود. به نظرم این بخش از فیلم‌سازی به سرمایه‌گذاری خوبی احتیاج دارد.
 
معصومی همچنین درباره اینكه سینما چه نقشی در بازسازی و تثبیت حماسه‌های تاریخی ملت ایران دارد، بیان كرد: در این زمینه كه قطعا سینما خیلی نقش دارد. به عنوان مثال الان چند سال است كه از جنگ جهانی اول و دوم می‌گذرد، ما هنوز هم می‌بینیم كه كشور آلمان و فرانسه فیلم‌هایی با موضوع جنگ جهانی اول و دومشان می‌سازند. به اعتقاد من اگر پژوهشگران ما شروع به پژوهش كنند و در عین حال برای این كار سرمایه‌گذاری شود و برنامه‌ریزی شده پیش برویم، می‌توانیم پژوهشگرانمان را به همین سمت سوق بدهیم كه اگر این اتفاق بیفتد حتما به قصه‌های آنچنانی خواهیم رسید كه نه تنها برای سینمای خودمان بلكه برای سینمای جهان فوق‌العاده و زیبا و جذاب خواهد بود.
 
بازیگر مجموعه‌های «امام علی(ع)»، «یوسف پیامبر»، «سوخته دلان» و ... در پی همین بحث درباره نقش تحقیق و پژوهش در باورپذیری هرچه بیشتر تولیدات هنری اظهار كرد: در كل به نظرم به دلیل اینكه در این زمینه خوب سرمایه‌گذاری نمی‌شود، متاسفانه تحقیقات خوبی هم صورت نمی‌گیرد؛ این در حالی است كه اگر این مشكل حل شود مسلما علاقه هم پدید می‌آید.
 
وی در پاسخ به اینكه بهتر است برای ساخت آثار دفاع مقدس از چه زاویه‌ای وارد شویم؟ گفت: من اخیرا یك قصه خواندم كه در قالب یك سریال طراحی شده بود. با توجه به اینكه من سال ها از تلویزیون دور بودم اما آنچه كه مرا خیلی جذب كرد، این بود كه قصه درباره 3-4 روز اول رویداد خرمشهر بود كه تقریبا كاری به جنگ نداشت اما همین جنگ بود كه خانواده‌ها را آواره كرد. به نظرم ما باید از همین زاویه به این اتفاق نگاه كنیم.
 
معصومی در پایان درباره استفاده از خاطرات دفاع مقدس به عنوان منبعی برای اقتباس در سینما و اینكه تا چه حد می‌توانند مفید باشند، تاكید كرد: خاطرات واقعی جنگ همیشه مفید بوده‌اند. در سینما و تلویزیون هرگاه از خاطرات واقعی استفاده شده، دلپذیر و دلنشین بوده و به نظرم هرچه به باورهای مردم نزدیك‌تر شویم، قطعا كارهایمان برایشان جذاب‌تر خواهد بود. واقعا یك فیلم راجع به آزادی خرمشهر كه در آن نشاط و شوق خیابان‌های تهران باشد جایش خالی است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار