جمال الدینی خبر داد

توسعه ناوگان‌های هوایی در جمعیت هلال احمر

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: در ۳ سال گذشته ۱۰ ناوگان به ناوگان هوایی و بالگردی جمعیت هلال احمر اضافه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حمید جمال الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با بیان اینکه توسعه ناوگان‌های هوایی در این ارگان به منظور حفظ کرامت انسانی، توسعه فعالیت‌ها و ورزش‌های بشر دوستانه، کمک به ارتقای سلامت، و ترویج مفهوم صلح و بشردوستی شکل گرفته است، اظهار داشت: با در نظر گرفتن این اهداف تنوع فعالیت‌ها در جمعیت هلال احمر بسیار گسترده شده که بخشی از آن‌ها در بخش امداد و نجات است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ شعبه و پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور وجود دارد که قریب به ۴۵ هزار مأموریت در سال برای اشخاصی که دچار حادثه می‌شوند یا در حوادث ترافیکی نیازمند امداد هستند، به همت همکاران امداد و نجات جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

جمال الدینی بیان کرد: بیش از ۲۴ ناوگان هوایی بالگردی در جمعیت هلال احمر وجود دارد که در سراسر کشور به هموطنان خدمات رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ۳ سال گذشته ۱۰ ناوگان به ناوگان هوایی و بالگردی جمعیت هلال احمر اضافه شده است که بخشی از آن تیم‌های واکنش سریع هلال احمر هستند که تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در تیم ورزیده امداد و نجات آماده شده اند و این تعداد قرار است تا 3 هزار و 500 نفر ارتقا پیدا کند. 

جمال الدینی با تأکید بر اینکه بخشی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر، درمان و توانبخشی است، گفت: حوزه توانبخشی، فیزیوتراپی و طب فیزیکی هزینه‌های بالایی دارند و اصولاً دستگاه‌های مورد استفاده در این حوزه‌ها گران قیمت هستند؛ برای کمک به اقشار آسیب پذیر و افرادی که بیش‌ترین نیاز را به خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی دارند، جمعیت هلال احمر با هزینه‌های بسیار کم و تعرفه‌های دولتی، تمام خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را برای این عزیزان عرضه می‌کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۱۹ مرکز به عنوان بزرگترین مجموعه توانبخشی کشور در حوزه درمان استقراری به همراه بیمارستان‌ها خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی عرضه می‌کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به اینکه بخش دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر، خدمات داوطلبان و جوانان است، تصریح کرد: نزدیک به ۲ میلیون جوان داوطلب در سازمان جمعیت هلال احمر عضو هستند که به صورت کاملاً داوطلبانه برای خدمت رسانی به هموطنان، به جمعیت هلال احمر پیوسته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار