معلمان مهم‌ترین عامل توسعه کشور هستند، وهیچ کشوری توسعه پیدا نمی‌کند مگر اینکه معلمان در صدر جامعه باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حقیقی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم تجلیل از منتخبین دوره ابتدایی با بیان اینکه آموزش ابتدایی مظلوم‌ترین حوزه آموزش و پرورش است گفت: جایگاه شغلی معلمان باید ارتقا یابد، مخصوصا معلمان اول ابتدایی که جایگاه ویژه‌ای دارند.


وی افزود: سال گذشته در حوزه‌ی آموزش ابتدایی اعتباری بی نظیر به خراسان رضوی داده شد.

کاظمی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم دراین مراسم گفت: آموزش و پرورش ابتدایی از مظلوم‌ترین حوضه‌های آموزش و پرورش کشور است.

وی افزود: نادیده گرفتن آموزش و پرورش باعث عقب ماندگی کشور خواهد شد. ما از رئیس جمهور می‌خواهیم جایگاه آموزش و پرورش را به بالاترین جایگاه خود برساند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هر آنچه در تعلیم و تربیت قرار است اتفاق بیفتد بستگی به آموزش ابتدایی دارد، اما متاسفانه این قسمت از نیروی انسانی کافی برخوردار نیست.

کاظمی افزود:بیشترین تلاش‌ها در این قسمت برای بالا بردن کیفیت و عدالت بخشی در حال انجام است. از جمله مهم‌ترین اقدامات ما گسترش آموزش پیش دبستانی، توان‌مند سازی معلمان پیش دبستانی، کاهش کلاس‌های هم پایه و توجه به کلاس‌های مرزی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نگاه به آموزش و پرورش به ویژه آموزش ابتدایی باید تغییر کند. ما نیاز به نو آوری جدی داریم.

حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم در پاسخ به اینکه گفته شده بود آموزش و پرورش در حوزه‌ی ابتدایی به اموزش قران بی توجی می‌کند، گفت: هرگز چنین نبوده است و راهکار اول ما انس با قران کریم است.
وی به تربیت رحمانی قران کریم اشاره کرد و گفت: اصلا هدف ما آموزش ظاهری قران نیست، بلکه هدف ما تربیت رحمانی قران است. ما در منطقه‌ای هستیم که انحرافاتی مثل داعش شکل گرفته است که باید حواسمان جمع باشد.

حکیم زاده گفت: اولین الزام تربیت رحمانی قران، اخلاق است و دومین الزام آن تجلی در تعاملات انسان با دیگران است.

وی افزود: رویکرد ما در آموزش ابتدایی پرهیز از نخبه گرایی خواهد بود وما به شدت مخالف اوردن مدارس تیزهوشان به مقطع اول متوسطه هستیم.

وی دومین رویکرد آموزش ابتدایی را اعتماد مطلق به معلمان دانست ادامه داد: حتما برنامه هایی که داریم باید با بودجه‌ها تناسب داشته باشد؛ و ما از معلم انتظار کار مجانی نداریم.

حکیم زاده گفت:: تمام تلاش خود را برای کاهش تراکم کلاس‌های آموزشی می‌کنیم تا بتوانیم به درستی آسیب شناسی کنیم و ارزشیابی توصیفی داشته باشیم.

وی در خصوص کلاس‌های آموزش ضمن خدمت افزود: قرار است طرح "کار آمد" به اجرا برسد و اختیار در اختیار مدیران مدارس باشد.

وی به جشنواره جابربن حیان اشاره کرد و گفت:: هدف اصلی این جشنواره پرورش خلاقیت است و نباید این جشنواره دچار آسیبی به اسم رقابت شود.

نمایشگاه علمی پژوهشی جابربن حیان نیز در کنار این مراسم بر پاشد.
انتهای پیام // ز.‌ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.