یک جراح ارتوپد و فوق تخصص جراحی زانو گفت: آموزش بیمار باید به عنوان یک خدمت و با پوشش بیمه‌ای در جامعه بهداشت و درمان نقش آفرینی کند.

آموزش بیمار باید جزء خدمات سلامت تعرفه‌گذاری شود
سیدجواد مرتضوی جراح ارتوپد و فوق تخصص جراحی زانو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اعمال جراحی در کشور نباید با ناآگاهی غیرضروری و پرعوارض در نظر گرفته شود بلکه با آگاه‌سازی و آموزش بیمار می‌توان شاهد نتایج بهتر جراحی‌ها بود.

وی گفت: در بحث بهداشت و درمان توصیه همه پزشکان حوزه‌های پیشگیری‌ است تا فرد دچار اختلالات اسکلتی عضلانی و سپس جراحی‌های غیرضروری نشود.

مرتضوی اظهار داشت: برخی جراحی‌ها نظیر شکستگی‌ها، حوادث ناشی از تروما و سایر موارد جراحی‌های ضروری می‌طلبد که در بسیاری از مواردنیز جراحی با ریسک همراه است و برخی از عوارض نیز قابل پیشگیری نیستند.

وی گفت: اینکه ضرورت اعمال جراحی تا چه اندازه است، شانس موفقیت جراحی چقدر است، تکنیک‌های جراحی، ملاحظات قبل و بعد جراحی، عوارض جراحی و سایر موارد از موضوعاتی است که باید توسط پزشکان به بیمار آموزش داده شود که این موضوع همراهی بیمار تا اتمام نتایج جراحی را افزایش می‌دهد.

جراح ارتوپد و فوق تخصص جراح زانو گفت: از آنجایی که نتیجه اعمال جراحی با آموزش بیمار خوب گزارش شده است وظیفه انجمن‌هاست که آموزش بیمار را جدی تلقی کنند و حتی آموزش بیمار را به عنوان یک خدمت که نیازمند هزینه و تعرفه مشخص است به جامعه پزشکی معرفی کند.

وی در پایان گفت: اگر بیمه‌ها قابلیت پشتیبانی از سرویس آموزش بیمار را داشته باشند می‌توانیم شاهد کاهش عوارض جراحی‌ها، کاهش زمان بستری، کیفیت زندگی بهتر بیماران و ارتقای نظام سلامت در جامعه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.