بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بره رها شده به سازمان محیط زیست تحویل داده شد

رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بره ای که توسط گروه کوهنوردی به شهر تهران آورده شده بود به سازمان محیط زیست تحویل داده شد.

محمدحسین بازگیر رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بره ای که به وسیله گروه کوهنوردی به شهر تهران آورده شده بود به سازمان محیط زیست تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه فصل بهار زمان زاد و ولد بسیاری از وحوش است، افزود: ورود گردشگران، شکارچیان و کوهنوردان به محل زندگی حیواناتی مانند بز و میش منجر به ترس و وحشت آنها شده و این حیوانات به دلیل ناتوانی نوزادان، برای جابجایی و فرار، آن‌ها را از روی ترس و یا غریزه رها می‌کنند و از محل دور می‌شوند. 

بازگیر در ادامه تصریح کرد: حضور گردشگران و شکارچیان و ایجاد سر و صدا توسط آن‌ها در کوه و محیط‌های طبیعی در اغلب موارد موجب وحشت حیوانات و جدایی آن‌ها از نوزادشان می‌شود، چرا که آنها بر اثر ترس نوزاد خود را رها می‌کنند و به جای دیگری پناه می‌برند.

رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: ایجاد سر و صدا و حضور در محل زندگی حیوانات موجب جدایی نوزاد از مادر و طبیعت زندگی‌اش می شود و در بسیاری از موارد حیوان به دلیل ایمنی پایین بدن و فقدان تغذیه از شیر مادر تلف می‌شود. در مواردی هم که این نوزادان توسط انسان تغذیه می‌شوند به او عادت کرده و بعد از رها شدن در طبیعت با دیدن نخستین روستا و نور منازل به آنجا پناه می برد که خیلی زود شکار می‌شوند و یا از بین می‌روند.

بازگیر تصریح کرد: بره هیراد را بعد از تحویل آن به سازمان محیط زیست و انجام کارهای اولیه روی آن به مجموعه تیمار و کلینیک حیات وحش پردیسان تحویل دادیم تا تحت مراقبت باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار