حجت‌الاسلام و المسلمین ثمری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رمضان؛ ماه جهاد با نفس و تمرین صبر

باید توجه داشته باشیم که بر اساس روایات موجود باید با دل‌های پاک و نیت‌های خالص وارد این ماه بشویم تا بتوانیم از خواص آن بهره‌مند شویم.

ویژگی‌های خطبه پیامبر اکرم (ص)درباره ورود به ماه مبارک رمضان
حجت‌الاسلام و المسلمین علی ثمری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سفارش‌های پیامبراکرم (ص) در خطبه ماه رمضان، گفت: رمضان، شهرالله، شهر تمحیص، شهر التوبه، شهر الاجابه و ... است.

وی افزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) اسامی بسیاری را در شأن ماه مبارک رمضان یاد کرده‌اند.

این کارشناس مذهبی ماه رمضان را ماهی مملو از رحمت و مغفرت الهی دانست و اظهار داشت: ما در این ماه به مهمانی خداوند دعوت می‌شویم و روزه آن تنها عملی است که به خداوند منتسب می‌شود. بنابراین پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «روزه از من است و پاداش آن خودم هستم.»

ثمری ادامه داد: ماه رمضان خواص زیادی دارد. اما باید توجه داشته باشیم که بر اساس روایات موجود باید با دل‌های پاک و نیت‌های خالص وارد این ماه بشویم تا بتوانیم از خواص آن بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: شب‌های ماه رمضان استثنایی هستند و خداوند این ماه را پل اتصال خود و بندگانش دانسته است. ماه رجب با آن اوصاف و فضائل و ماه شعبان مقدمه‌های ورود به این ماه هستند.

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنانش جهاد را تعبیری از صبر دانست و افزود: روزه در زمانی که ماه رمضان در آستانه تابستان قرار گرفته تعبیری از جهاد به حساب می‌آید و خداوند کسانی را که در چنین شرایطی روزه می‌گیرند، جزو صابرین قرار می‌دهد.

ثمری خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصتی است که انسان با اراده خویش از محارم الهی اجتناب کند و در لحظات روزه‌داری به یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامت بیفتد. ما در این روز به یاد انسان‌های گرسنه و برهنه‌ای می‌افتیم که در این دنیا با مشقت زندگی می‌کنند.
 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار