پس از دیدار با ترامپ؛

دونالد توسک: موضع مشترکی با رئیس جمهور آمریکا درباره روسیه نداریم

رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد گفتگوها با دونالد ترامپ نشان داد که هیچ موضع مشترکی در ارتباط با روسیه وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد گفتگوها با دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، نشان داد که هیچ موضع مشترکی در ارتباط با روسیه نداریم. 

دونالد توسک و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا همچنین با دونالد ترامپ درباره مزیت های تجارت آزاد و توافقنامه آب و هوایی پاریس گفتگو کردند که ترامپ با آنها مخالف است. 

توسک پس از دیدار با ترامپ در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد این مسائل همچنان حل نشده باقی مانده است و صد در صد اطمینان ندارم که ما ( دونالد ترامپ و من ) بتوانیم امروز بگوئیم که موضع و عقایدی مشترک درباره روسیه داریم. 

وی افزود اگرچه هنگامیکه مسئله بحران اوکراین به میان می آید به نظر می رسد که رویکردی مشترک در این زمینه داریم. 

دونالد توسک که زمانی نخست وزیر لهستان بود این اظهارات را در حالی مطرح کرد که دونالد ترامپ در ارتباط با ادعاها در زمینه مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در محافل داخلی این کشور تحت فشار قرار دارد. 

سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد ژان کلود یونکر بر افزایش همکاری تجاری که شرایط برد - برد را برای دو طرف به دنبال دارد ، تاکید کرد. 

ترامپ پیشتر از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرده و آن را به نفع انگلیس و اتحادیه اروپا خوانده بود. 

وی همچنین با رئیس پارلمان اروپا و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. 

رکس تیلرسون وزیر دفاع آمریکا ، جیمز متیس وزیر امور خارجه این کشور و گری کوهن مشاور اقتصادی ترامپ نیز در این دیدارها حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار