صدای پای مغفرت ، شمیم بندگی

ماه مبارک رمضان نزدیک است ،شمیم بندگی و صدای پای مغفرت حس می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛خبری درراه هست مساجد غبار روبی شده اندو خانه های خدا آماده میهمانی می شوند.
بندگان میهمانند  و میزبان خداست.
 
رمضان نزدیک است،بوی عطر ضیافت الهی را در کوچه پس کوچه های شهرمی توانیم  استشمام  کنیم و اگر خوب گوش کنیم صدای پای مغفرت را می شنویم.

ماهی که درآن  عطر و بوی بندگی و تلاوت قرآن در  شهر طنین انداز می‌شودوبا پهن شدن سفره‌های افطار صدای دلنشین اذان دل را به سوی قبله‌گاه عاشقان می برد.

رمضان کریم است ماهی که به گفته پیامبر ابتدایش رحمت ،میانه اش مغفرت و آمرزش گناهان و پایانش آزادی از آتش جهنم است البته اگر مقداری تلاش کنیم این حدیث شامل حال ما نیز خواهد شد.

در ماه مبارک رمضان شیطان در زنجیر می شود و دلها متوجه خدا می شوند، خدایی که در این نزدیکیست و اگر حواسمان را جمع کنیم او را حس می کنیم و باچشم سر که نه با چشم دل اورا می بینیم.

آیت ا... دری نجف آبادی می گوید : ماه رمضان ، ماه میهمانی خدا و ماه رحمت و مغفرت است و بهترین فرصت برای نزدیکی به خدا و پاک شدن از آلودگیها و گناهان است .

چه دلچسب است که از سحر تاافطار که جسمت گرسنه است ،روحت نیز از غیر خدا تهی شود و روزه بودن رابا تمام اعضا و جوارح به انجام برسانی و همانطور که به دستور خدا از خوردن و آشامیدن خودداری می کنی از چیزهای دیگری که خدا منع کرده مثل  غیبت ،تهمت و موارد دیگرچشم بپوشی  وآن وقت است که لذت طاعت خدارا می چشی و دم افطار چنان از این دنیا رها می شوی که دعایت مستجاب می شود.

 این گونه است که حال گرسنگان و نیازمندان را درک می کنی و یتیمان در جلو چشمت با کاسه خالی مجسم می شوند .

و به یاد مولایی می افتی که یتیمان بعد از شهادتش تازه متوجه شدند این آقا همانی است که ناشناس به آنها سر می زده ، مولایی که فقیران درپناه او احساس آرامش می کردند؛ مولایی که شب ضربت خوردنش ،شب شهادتش و سومین شب رحلتش شب ها ی قدر است .

شب های قدری  که با ذکر الهی العفو از خدا درخواست آمرزش می کنیم و شب هایی که اگر قدرش را بدانیم از هزار ماه برتر هستند.

 رمضان کریم است؛ آنقدر کریم است که  به برکت این ماه سفره هاپرغذا می شوند و نذورات بندگان خدا در افطار ،آنهایی را که 11 ماه سال را غذایی دلچسب نمی خورند اطعام می کند.

رمضان  ماه نزول قران و ریزش گناهان است ماهی که خواندن هر آیه ثواب  هزارآیه را دارد ماهی که دعایش  رحمت برای همگان است.

 آری ماه میهمانی خداست و در این ماه باذکر"اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلى‏ اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ،  همه بندگان را دعامی کنیم.

خدایا همه فقرا را بی نیاز کن ،همه گرسنگان راسیر کن ، قرض همه قرض داران را اداکن همه غریبان را به وطن باز گردان وهمه اسیران را آزاد کن.

ماه را در آسمان، مشتاقانه به تماشا می نشینیم  تا ماه بندگی  را آغاز کنیم.

سحرگاهان و معنویت های ماه رمضان تکرار ناشدنی هستند امیواریم بتوانیم بیشترین استفاده را از این ماه عزیز ببریم .

 صدای پای مغفرت می آید یادمان باشد این فرصت طلایی را از دست ندهیم .

انتهای پیام / ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.