شیراز؛

انجام عملیات رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی فارس

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس از اجرای عملیات رف‌خوانی در بیش از 160 باب کتابخانه استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا ابراهیمی معاون کتابخانه‌های عمومی استان فارس از اجرای عملیات رف‌خوانی در بیش از 160 باب کتابخانه این استان خبر داد و گفت: این طرح  از ابتدای خردادماه آغاز شده و پیش‌بینی‌ می‌شود عملیات رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی این استان تا پایان تیر ماه به اتمام برسد.
 
ابراهیمی افزود: رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی فارس همزمان با کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور انجام می‌شود و در طول برگزاری این پروسه، بخش امانت هر کتابخانه حداقل به مدت یک  هفته تعطیل بوده و کاربران کتابخانه‌های عمومی می‌توانند  از سایر بخش‌های کتابخانه استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: در جریان رف‌خوانی موجودی منابع در قفسه‌ها با منابع ثبت شده در نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌های عمومی «سامان» تطبیق داده می‌شود به همین دلیل رف‌خوانی از مهم‌ترین ارکان مجموعه‌سازی در کتابخانه‌ها  به ویژه  کتابخانه‌های عمومی  است که انجام آن برای کنترل موجودی مجموعه، پویایی و روزآمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده ضروری است.
 
ابراهیمی اظهار داشت: این دوره رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی استان با سایر دوره‌های  قبل متمایز بوده و رف‌خوانی از طریق بارکد خوان بی‌سیم به جای رف‌خوانی سنتی صورت می‌پذیرد.
 
معاون کتابخانه‌های عمومی استان فارس تصریح کرد: همزمان با انجام رف‌خوانی، فرایند وجین منابع نیز در کتابخانه‌ها صورت می‌پذیرد و کتاب‌های فرسوده، تکراری، بدون مخاطب و ویرایش‌های قدیمی در کتابخانه‌ها شناسایی و جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.