سیر صعودی بهای نفت

بهای نفت که روز پنجشنبه کاهش یافته بود، روز جمعه در بازار آسیا تثبیت و سیر صعودی خود را در پی تمدید کاهش تولید نفت اوپک شروع کرد.

سیر صعودی بهای نفت
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت / نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه ژوییه با چهار سنت کاهش، 48 دلار و 86 سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه سه سنت افزایش یافت و به 51 دلار و 49 سنت رسید.

بهای نفت پس از نشست وین تا پنج درصد کاهش یافت.

اوپک و شرکایش از جمله روسیه تصمیم گرفتند به منظور حمایت از قیمت ها، سهمیه‌های تولید نفت خود را تا مارس 2018 ثابت نگه دارند بی آنکه آن را تقویت کنند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت به توازن دوباره بازار که با مازاد عرضه به ویژه افزایش تولید نفت شیل آمریکا مواجه است، امید دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، جین فو تحلیل‌گر سی ام سی مارکتس اعلام کرد: بهای نفت به شدت کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران از اینکه اوپک سهمیه‌ها را فقط در حاشیه‌های پیش‌بینی شده افزایش داد، ناامید شدند و نگران افزایش احتمالی تولید آمریکا هستند.

وی افزود: بازار پیش‌تر تمدید 9 ماهه سهمیه‌ها را اعمال را کرده بود و کمی بیشتر امیدوار بود.
توافقی که اواخر سال 2016 بین اعضای اوپک و شرکای این سازمان حاصل شد، در شکل کنونی به کاهش یک میلیون و 800 هزار بشکه‌ای تولید نفت در روز منجر شده است.

گرگ مک‌کنا تحلیل‌گر آکسی تریدر به نوبه خود اعلام کرد: این یک اصل قدیمی در بازار نفت که باید شایعه را خرید و واقعیت را فروخت و این اصل بر ضد نفت عمل می کند.

وی افزود: خوشبختانه اوپک روی دراز مدت و برقراری توازن دوباره بین سطوح ذخایر برای افزایش قیمت نفت متمرکز شده است اما از جهتی نیز اوپک همه آنچه را که در چنته داشت قبل از جلسه وین رو کرد.

اوپک با تمدید 9 ماهه سهمیه‌ها بدون تقویت آنها، باعث شد که عوامل تأثیرگذار بر قیمت نفت ذخایر و تولید آمریکا باشد.

پنجشنبه در بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با دو دلار و 46 سنت کاهش، 48 دلار و 90 سنت به فروش رفته بود.

در بازار لندن نیز بهای هر بشکه نفت خام برنت دو دلار و 50 سنت کاهش یافته بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار