مشاور رئیس مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اگر آمریکایی‌ها خطا کنند پایبندی ما به برجام هم معنایی نخواهد داشت

حقیقت‌پور با تاکید بر لزوم پایبندی آمریکا به مفاد برجام گفت: اگر آنها خطا کنند پایبندی ما هم به برجام معنایی نخواهد داشت.

در صورت وضع تحریم‌های جدید غنی‌سازی را به 20 درصد رسانده و مانع بازدیدها می‌شویم

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به طرح تحریم‌های غیرهسته‌ای بر علیه ایران در آمریکا گفت: ما در برجام برای کار موشکی منعی قرار نداده‌ایم و رسما هم اعلام کرده‌ایم که دنبال موشک‌های حامل کلاهک‌های هسته‌ای نخواهیم بود.

مشاور رئیس مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها هم باید جرأت داشته باشند که چنین اعلامی کنند اظهار داشت: در این صورت معلوم خواهد شد که چه کسی جنگ طلب است.

وی تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها خلاف برجام عمل کنند ما هم می‌توانیم برای برخورد متقابل در بازدید‌ها محدودیت ایجاد کنیم و سطح غنی‌سازی را به 20 درصد برسانیم.

وی تصریح کرد: اگر آنها بخواهند برای موشک‌های ما محدودیت قرار دهند این نقض برجام است اگر چه این مصوبه فعلا در کمیسیون سیاست‌خارجی آمریکایی‌ها به تصویب رسیده و هنوز به تصویب سنا نرسیده و حتی اگر سنا هم تصویب کند دولت می‌تواند آن را رد کند اگرچه عملکرد آمریکا و ترامپ نشان می‌دهد که بعید است آنها چنین مصوبه‌ای را وتو کنند.

حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها چه این مصوبه را وتو کنند و چه نکنند، ما امنیت ملی خود را به این مسائل نبسته‌ایم بیان داشت: هیچگاه این رفتارها باعث نخواهد شد که ما دست از منافع ملی خود برداریم.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما برجام را به صورت مشروط قبول کرده‌ایم اظهار داشت: در آنجا هم راهکارهای مختلفی پیش پای دولت گذاشته‌ایم که می‌تواند به غنی‌سازی 190 هزار سو برگردد و اگر آمریکایی‌ها خطا کنند پایبندی ما به برجام هم معنایی نخواهد داشت و به همان شرایط ثابت بازخواهیم گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار