تابش در تشریح دستاورد نشست اوپک:

توافق کاهش تولید نفت با حفظ سهمیه ایران تا ۹ ماه تمدید شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مهمترین دستاورد اجلاس اخیر اوپک را تمدید توافق قبلی مبنی بر کاهش تولید نفت برای مدت ٩ ماه، با حفظ سهمیه ایران اعلام کرد.

توافق کاهش تولید نفت با حفظ سهمیه ایران تا ۹ ماه تمدید شدمحمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دستاوردهای سفر هیات ایرانی حاضر در یکصد و هفتاد و دومین اجلاس اوپک گفت: مهمترین دستاورد اجلاس اوپک با غیر اوپکی‌ها موافقت در راستای تمدید توافق قبلی مبنی بر کاهش تولید نفت با حفظ سهمیه تولید ایران برای ٩ ماه است.

‏‎وی بیان داشت: در این سفر زنگنه وزیر نفت با شرکت‌های توتال فرانسه، لوک اویل و گاز پروم روسی ملاقات و رایزنی‌های مثبت و خوبی داشت. 

تابش ادامه داد: همچنین در حاشیه این اجلاس مذاکراتى با شرکت‌های خارجی برای حضور در مناقصه میادین نفتی برای توسعه این میادین در قالب قراردادهای جدید نفتی با مشارکت شرکت‌های ایرانی انجام شد که در آینده نزدیک، نهایی خواهد شد.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به پیام تبریک و ابراز خوشحالی اعضای اوپک بمناسبت انتخاب مجدد روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران یادآور شد: اعضای اوپک این امر را نشانه ثبات و عزم ملت ایران برای حفظ اعتدال و پیمودن مسیر تعامل با جهان عنوان کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با بیان اینکه در اجلاس اخیر، گینه به عنوان عضو جدید اوپک معرفی شد، اظهار داشت: قرار شد درخصوص عضویت مجدد اندونزی در اوپک که دو سال است به حالت تعلیق در آمده در اجلاس بعدی تصمیم گیری شود.

شایان ذکر است، اجلاس اوپک روز پنجشنبه در وین پایتخت اتریش برگزار شد و هیات ایرانی به سرپرستی بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت؛ محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه، کشت زر و عدل هاشمی پور اعضای کمیسیون انرژی مجلس در این اجلاس دو روزه شرکت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار